کتاب در سنگر آزادی

Liberty
کد کتاب : 16270
مترجم :
شابک : 978-9642090914
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 256
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب در سنگر آزادی اثر فردریش فون هایک


فریدریش آگوست فون هایک نظریه پرداز و فیلسوفی است که بیشتر به خاطر دفاع از لیبرالیسم کلاسیک شناخته شده است.هایک در سال 1974 جایزه یادبود نوبل در علوم اقتصادی را به صورت مشترک با گونار میردال به دلیل کار آنها در زمینه پول و نوسانات اقتصادی و وابستگی متقابل پدیده های اقتصادی، اجتماعی و نهادی برنده شد.گزارش او در مورد چگونگی تغییر قیمت ها و دادن اطلاعاتی که به افراد کمک می کند تا برنامه های خود را هماهنگ کنند، به طور گسترده به عنوان یک دستاورد مهم در اقتصاد در نظر گرفته می شود که منجر به دریافت جایزه او شده است.
هایک در سال های نوجوانی خود در جنگ جهانی اول خدمت کرد و گفت که این تجربه در جنگ و تمایل او برای کمک به اجتناب از اشتباهاتی که منجر به جنگ شده بود، او را به اقتصاد کشاند. در دانشگاه وین، در رشته اقتصاد تحصیل کرد و در نهایت مدرک دکتری خود را در رشته حقوق در سال 1921 و در رشته علوم سیاسی در سال 1923 دریافت کرد. او متعاقبا در اتریش، بریتانیا، ایالات متحده و آلمان زندگی و کار کرد. او در سال 1938 تابع بریتانیا شد.زندگی آکادمیک هایک بیشتر در دانشکده اقتصاد لندن و بعدا در دانشگاه شیکاگو و دانشگاه فرایبورگ سپری شد. او به طور گسترده ای به عنوان رهبر مدرسه اقتصاد اتریش در نظر گرفته می شود، اگرچه او همچنین ارتباط نزدیکی با مدرسه اقتصاد شیکاگو داشت. هایک همچنین یک نظریه پرداز اجتماعی و فیلسوف سیاسی اصلی قرن بیستم بود و به عنوان یکی از بنیانگذاران انجمن مونت پلرین در احیای لیبرالیسم کلاسیک در دوران پس از جنگ مشارکت داشت. محبوب ترین اثر او، جاده بردگی، بیش از 2.25 میلیون نسخه (تا سال 2020) فروخته است.
این کتاب گزیده ای از نوشته های این اقصاددان است که توسط عزت الله فولادوند انتخاب و ترجمه شده اند.

کتاب در سنگر آزادی

فردریش فون هایک
فردریش فون هایک، زاده ی 8 می 1899 و درگذشته ی 23 مارس 1992، اقتصاددان و فیلسوف سیاسی اتریشی بود. فون هایک تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ی حقوق و علوم سیاسی در اتریش به پایان رساند و در سال 1931 به منظور ارائه ی سخنرانی، به مدرسه ی اقتصادی لندن دعوت شد. همین اتفاق، زمینه ی ملاقات و آشنایی او با کینز و نظریات وی درباره ی سیاست پولی و تورم را فراهم کرد. فون هایک در طول سال های 1962 تا 1967 استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه فرایبورگ بود و در زمان بازنشستگی به عنوان استاد افتخاری در دانشگاه سالزبورگ به...
دسته بندی های کتاب در سنگر آزادی
نکوداشت های کتاب در سنگر آزادی
One of the great political works of our time
یکی از آثار بزرگ سیاسی عصر ما
Henry Hazlitt

قسمت هایی از کتاب در سنگر آزادی (لذت متن)
نباید خود را فریب دهیم و تصور کنیم که همه افراد خوب باید دموکرات باشند یا ضرورتا سهمی در حکومت بخواهند. بدون شک، بسیاری از آنان ترجیح خواهند داد که این کار را به کسی که او را صالحتر می دانند واگذار کنند. تأیید دیکتاتوری اشخاص خوب ممکن است خردمندانه نباشد، اما به هیچ وجه بد و بر خلاف شرافتمندی نیست. این استدلال از هم اکنون به گوش می رسد که تو تالیتار یسم نظامی پر قدرت است که هم در راه خیر می تواند به کار بیفتد و هم از راه ر، و هدفی که برای نیل به آن مورد استفاده قرار گیرد کاملا وابسته به دیکتاتورهاست کسانی که می پندارند باید نه از خود نظام، بلکه از خطر اداره آن به دست اشخاص بد بیمناک باشیم، حتی ممکن است دچار این وسوسه شوند که با حصول اطمینان از اینکه نظام به دست اشخاص خوب تأسیس می شود، بخواهند از آن خطر جلوگیری کنند.