کتاب سنتائور

The Centaur
کد کتاب : 1628
مترجم :
شابک : 978-964-191-142-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 310
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه ملی کتاب آمریکا 1964

برنده جایزه بهترین کتاب خارجی فرانسه

معرفی کتاب سنتائور اثر جان آپدایک

کتاب سنتائور، رمانی نوشته ی جان آپدایک است که اولین بار در سال 1963 منتشر شد. داستان این رمان، روایتی مدرن از افسانه ی شیرون است. شیرون، نجیب ترین و خردمندترینِ سنتائورها (موجوداتی با بدن انسان و پاهای اسب) بود. او در حالی که به شکلی دردناک زخمی شده بود، جاودانگی خود را به پرومتئوس تقدیم کرد. در این کتاب، کوه المپ به دبیرستانی در شهری کوچک تبدیل شده است. شیرون در این قصه، معلم علوم این دبیرستان یعنی جورج کالدول و پرومتئوس نیز، پسر پانزده ساله ی کالدول یعنی پیتر است. آپدایک با ترکیب هنرمندانه ی خاطراتی از گذشته ی خود و قصه هایی از اساطیر یونان، جست و جوی شیرون برای رسیدن به آرامش را به اتفاقات رقم خورده در سه روز زمستانی در سال 1947 تبدیل می کند. نتیجه ی این ترکیب، داستانی درخشان و به یاد ماندنی است که جذابیت خود را از ابتدا تا انتها حفظ می کند.

کتاب سنتائور

جان آپدایک
جان آپدایک، زاده ی 18 مارس 1932 و درگذشته ی 27 ژانویه ی 2009، نویسنده، شاعر، منتقد ادبی و هنری آمریکایی بود.آپدایک در پنسیلوانیا به دنیا آمد. او به دانشگاه هاروارد رفت و خیلی زود به خاطر فعالیت هایش در مجله ی دانشگاه، در آنجا به نامی شناخته شده تبدیل شد. آپدایک در سال 1954 با معدل ممتاز از رشته ی زبان انگلیسی فارغ التحصیل شد. او سپس با هدف کاریکاتوریست شدن، در آموزشگاه طراحی و هنرهای زیبای راسکین در دانشگاه آکسفورد حضور یافت. آپدایک پس از بازگشت به ایالات متحده، به نیویورک رفت و همکاری مستمر ...
نکوداشت های کتاب سنتائور
A triumph of love and art.
موفقیتی از عشق و هنر.
The Washington Post

A brilliant achievement.
دستاوردی درخشان.
Saturday Review

Fresh, subtle, and superbly written.
تازه، پرظرافت و با نثری خارق العاده.
Newsweek Newsweek

قسمت هایی از کتاب سنتائور (لذت متن)
زندگی این قدر کوتاهه که جایی برای دروغ گفتن باقی نمی مونه.

در حال حاضر بیشتر ناخوش احوالی های ما از دو جا منشأ می گیرد: مغز و پشت. ما مرتکب دو اشتباه شدیم؛ یکی ایستادن بود و دیگری، فکر کردن. این دو کار، ستون فقرات و اعصاب ما رو تحت فشار قرار می دهد.