کتاب پیکار با دیو

Baumeister der welt
کد کتاب : 16335
مترجم :
شابک : 978-9644486319
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 221
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1925
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پیکار با دیو اثر اشتفن تسوایک

فردریش هلدرلین، متفکر و شاعر هم روزگار هگل است که مارس 1770 به دنیا آمد. اهمیت این متفکر و شاعر یک قرن بعد درک می شود و مارتین هایدگر بر شعر های او تفسیری می نویسد و از او به عنوان «شاعر ترین شاعر ها» یاد می کند. هولدرلین ششم ژوئن 1843 از دنیا رفت. در توضیح پشت جلد کتاب چنین آمده است :
هلدرین در نامه ای به مادرش، در توجیه زندگی شاعرانه ی خود می نویسد: :
« نمی توان دانشمند یا بازرگان بود و در عین حال شاعر هم. در آن صورت یک مقصود قربانی مقصود دیگر می شود. کوتاهی در شغل، فرار از مسئولیت در قبال دیگران است و کوتاهی در هنر ، گناه در حق ودیعه ای خدایی. آتش مقدس رسالت را نمی توان در حد شعله ی اجاق خانه پایین آورد.»
این شاعر جوان می خواست پاکبازانه همسو با هویت خود زندگی کند. پایداری بر این اصل – آن هم در روزگار غربت هنر – راز ماندگاری شعر اوست، و همزمان فاجعه ی سرنوشت اش.

کتاب پیکار با دیو

اشتفن تسوایک
اشتفن تسوایک (اشتفان سوایگ)، زاده ی 28 نوامبر 1881 و درگذشته ی 22 فوریه ی 1942، رمان نویس، نمایشنامه نویس، روزنامه نگار و زندگینامه نویس اتریشی بود. تسوایک در رشته ی فلسفه در دانشگاه وین تحصیل کرد و مدرک دکتری خود را در سال 1904 به دست آورد. او در جنگ جهانی اول در بایگانی وزارت جنگ خدمت کرد و در پی قدرت گرفتن هیتلر در آلمان، در سال 1934 از اتریش گریخت و به انگلستان و سپس به آمریکا رفت. تسوایک در سال 1941 به برزیل نقل مکان کرد و یک سال بعد به همراه همسر دومش دست به خودکشی زد. او یک از شاگردان ...