کتاب نقطه ها

I'jaam
(اعجام)
کد کتاب : 16368
مترجم :
شابک : 978-6009967537
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نقطه ها اثر سنان انطون

این نثر که توسط مرد جوانی در بازداشت نوشته شده، از زندگی زندان، به خاطرات نوجوانی، به توهمات ترسناک می گذرد، و آنچه نمایان می شود تصویری از زندگی در عراق صدام حسین است.
طبق سنت محاکمه کافکا یا اورول 1984، کتاب نقطه ها بینشی از زندگی تحت یک رژیم سیاسی سرکوبگر و نحوه عملکرد آن ستم ارائه می دهد. این اولین نمایش خیره کننده یک نویسنده جوان عراقی در تبعید است.
سینان آنتون در مجلات معتبر بین المللی منتشر شده است و کارگردانی مشترک درباره بغداد، مستندی تحسین شده درباره عراق تحت اشغال آمریکا را بر عهده داشته است.
I'jaam (عنوان اصلی کتاب) به معنای عمل افزودن نقطه به حروف الفبای عربی برای تغییر ارزش آوایی است. اگر نقطه ها حذف شوند، کلمات می توانند مبهم یا نامناسب با زمینه خود شوند. نویسنده از نظر خودش حق دارد که ناراحت باشد. او خواهان تحصیل بود، اما مقتضیات جنگ و ظلم روزافزون رهبر، امیدش را به باد داد. در زمان نگارش این مقاله، اگرچه او از خدمت اجباری طفره رفته است، اما زندانی است، به همان اندازه که 15 سال بعد در زندان دیگری در همان شهر بغداد مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. جنگ ایران و عراق به پایان می رسد، اما بعثی گری صدام حسین هر چه بیشتر سرکوبگرتر می شود. زندانی گزارش های کوتاهی از مصیبت خود را در میان خاطرات شورش ادبی، دوستی و عشق پراکنده می کند. وقتی او در پایان آزاد می شود، ظاهرا در یک شهر متروک است، اما او واقعا کجاست؟ او چگونه آزاد شده است؟

کتاب نقطه ها

سنان انطون
سنان انطون (متولد ۱۹۶۷ در بغداد) شاعر، رمان‌نویس و دانشور عراقیِ مسیحی است.سنان لیسانس خود را از دانشگاه بغداد در رشته ادبیات انگلیسی دریافت کرد و در سال ۱۹۹۱ به آمریکا مهاجرت کرد. در سال ۱۹۹۵ کارشناسی ارشد در رشته ادبیات عرب را از دانشگاه جرج تاون دریافت کرد و در ۲۰۰۶ دکترای خود را از دانشگاه هاروارد گرفت.
نکوداشت های کتاب نقطه ها
. . a fictional memoir -- of a student/poet in solitary detention for having ridiculed Saddam Hussein
خاطرات تخیلی -- دانشجو/شاعر در بازداشتگاه انفرادی به دلیل تمسخر صدام حسین
Los Angeles

The prisoner intersperses terse reports of his ordeal among memories of a literary rebellion, friendship and love. . . . chilling short novel . . .
زندانی گزارش های کوتاهی از مصیبت خود را در میان خاطرات یک شورش ادبی، دوستی و عشق پراکنده می کند. . . . رمان کوتاه دلخراش . . .
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب نقطه ها (لذت متن)
در آسمان بغداد دو ابر به آرامی همدیگر را بوسیدند. به آنها چشم دوختم و ابرها، شاید از سر خجالت، به سرعت به سمت غرب رفتند و مرا که منتظر اریج بودم، زیر درخت نخل فرانسوی (به این نام شناخته می شد، چون روبه روی دانشکده زبان فرانسه بود) تنها گذاشتند. در روزنامه صبح الجمهوریة دنبال چیزی گشتم که ارزش خواندن داشته باشد و در بخش فرهنگ، ترجمه خوبی از یکی از اشعار نرودا پیدا کردم. شعر نرودا در محاصره شعرهای آبی و تهوع آور مجیزگوی حزب و انقلاب بود. با وزش نسیم، برگهای نخل بالای سرم، به آرامی برایم دست می زدند. ماه نیسان بود و در یکی از پوسترهای چسبیده به دیوار دانشگاه، نوشته ای به چشم می خورد: «ماه نعمت... ماه تولد بعث و فرمانده.»