کتاب غیب شدن ازمی لنوکس

The Vanishing Act of Esme Lennox
کد کتاب : 16371
مترجم :
شابک : 978-6009967551
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

«مگی اوفارل» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب غیب شدن ازمی لنوکس اثر مگی اوفارل

کتاب «غیب شدن ازمی لنوکس» رمانی نوشته ی «مگی اوفارل» است که نخستین بار در سال 2006 انتشار یافت. «آیریس لاکهارت» با یک تماس تلفی عجیب مواجه می شود: خواهر مادربزرگ او، «ازمی»، که «آیریس» از وجودش بی خبر بوده، قرار است از بیمارستانی مرخص شود که بیش از 61 سال در آن بستری بوده است. مادربزرگ «آیریس» یعنی «کیتی» همیشه ادعا می کرد که خواهر و برادری ندارد، اما مدارک «ازمی» ثابت می کند که او خواهر «کیتی» است، و «آیریس» نیز می تواند سایه ای از پدر فقیدش را در چهره ی او ببیند. «ازمی» اکنون می تواند در کنار بقیه ی انسان ها زندگی کند اما به هر حال، او برای «آیریس» هنوز یک غریبه است—عضوی از خانواده که هیچ صحبتی تاکنون درباره اش نشده، و کسی که رازهایی سرنوشت ساز در دل دارد. اگر «آیریس» او را بپذیرد، چه رازهایی از گذشته ی خانواده اش برملا خواهد شد؟

کتاب غیب شدن ازمی لنوکس

مگی اوفارل
مگی اوفارل (زاده 27 مه 1972) یک رمان نویس ایرلندی و انگلیسی است.اولین رمان او« پس از آنکه شما بروید» با تحسین بین المللی روبرو شد و جایزه Betty Trask را نیز کسب کرد.رمان بعدی او با عنوان The Hand that First Held Mine جایزه رمان کاستای 2010 را کسب کرد.او دو بار در سال 2014 و دو بار برای جایزه کاست، رمان جایزه راهنمایی برای «یک موج گرما» و «این باید در سال 2017 قرار بگیرد» در لیست بهترین های قرار گرفت.
نکوداشت های کتاب غیب شدن ازمی لنوکس
A gothic, intricate tale of family secrets.
داستانی گوتیک و چندوجهی درباره ی اسرار خانوادگی.
Barnes & Noble

Shocking, heartbreaking, and fascinating.
شوکه کننده، غم انگیز، و حیرت آور.
Times Times

A gripping read with superbly crafted scenes.
اثری گیرا با صحنه های فوق العاده خوش ساخت.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب غیب شدن ازمی لنوکس (لذت متن)
زمستان پاییز می شود، بعد تابستان، بعد بهار. آوریل جای خود را به مارس می دهد، بعد فوریه، و در این میان «آیریس» گزارش های خودداری از حرف زدن، لباس های اتو نکشیده، بگومگو با همسایگان، حملات عصبی، ظرف های نشسته و زمین های جارو نشده، تن ندادن به مناسبات زناشویی یا زیاده خواهی در این مناسبات، یا به قدر کافی یا به شکل درست نخواستن یا جای دیگری رفتن، را می خواند.

درباره ی شوهرانی که جانشان به لب رسیده، از والدینی که نمی فهمند دخترشان چرا چنین زنی شده است، از پدرانی که بارها و بارها مصرانه می گویند که چه دختر کوچولوی شیرینی بوده. دخترانی که اصلا گوش نمی کنند. زنانی که روزی چمدانشان را می بندند و از خانه می روند، در را پشت سرشان می بندند و باید دنبالشان گشت و برشان گرداند.

به شکلی عجیب، دیگر شبیه یک خانواده نبودیم، فقط جمعی از انسان هایی که در اتاق های متفاوت زندگی می کردند.