کتاب یک تکه زمین کوچک

A Little Piece of Ground
کد کتاب : 16559
مترجم :
شابک : 978-6003534117
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب یک تکه زمین کوچک اثر الیزابت لرد

کتاب «یک تکه زمین کوچک» داستان کریم، پسر ۱۳ ساله فلسطینی را روایت می‌کند که در شهر رام‌الله زندگی می‌کند. کریم علاقه زیادی به فوتبال دارد و رویای تبدیل شدن به یک قهرمان را در سر می‌پروراند. اما او با شرایط سخت و خطرناکی روبه‌رو است که جنگ و اشغال رژیم صهیونیستی بر زندگی او و خانواده و دوستانش تحمیل کرده است. او باید با تحریم‌ها، تیراندازی‌ها، بازداشت‌ها، تفتیش‌ها، تخریب‌ها و مرگ و میر مواجه شود و در عین حال از زندگی خود لذت ببرد.
کریم با دوستانش یک تکه زمین کوچک را برای بازی فوتبال انتخاب می‌کند که در نزدیکی یک مدرسه واقع شده است. اما این زمین یک راز تاریک و خطرناک دارد که آن‌ها را درگیر یک ماجراجویی پرهیجان می‌کند. آن‌ها متوجه می‌شوند که زمین مورد نظرشان محل نهفت‌های از مواد منفجره است که توسط مقاومت فلسطینی برای حمله به نیرو‌های اسرائیلی آماده شده است. این امر باعث می‌شود که آن‌ها تحت تعقیب و تهدید قرار گیرند و باید با شجاعت و هوشمندی از خود دفاع کنند.
این کتاب با زبان ساده و روان، داستان رنج‌ها و‌ امید‌های مردم فلسطین را به تصویر می‌کشد. نویسنده با نگاهی انسانی و صلح‌جویانه از یکی از طولانی‌ترین و وحشت‌ناک‌ترین درگیری‌های تاریخ جهان می‌گوید. او با شخصیت‌پردازی عمیق و گره‌افکنی ماهرانه، یک رمان پرکشش و هیجان‌انگیز را خلق کرده است که خواننده را با واقعیت‌های تلخ و شیرین زندگی کودکان فلسطینی آشنا می‌کند.
این کتاب یک اثر ادبی و هنری است که به خوانندگان نوجوان و بزرگسال پیشنهاد می‌شود. این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر با فرهنگ و تاریخ فلسطین آشنا شوید و از دیدگاه‌های مختلف به مسأله فلسطین نگاه کنید.

کتاب یک تکه زمین کوچک

الیزابت لرد
الیزابت لرد (زاده 1943) نویسنده انگلیسی داستان و سفر کودکان است. او همچنین به جسم بزرگی از فولکتال ها که از مناطق اتیوپی جمع آوری کرده است، مشهور است. کتابهای او حداقل به پانزده زبان ترجمه شده اند.