کتاب کشور چهاردهم

Fourteenth country
(مجموعه داستان ایرانی)
  • 7,500 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 16698
شابک : 978-0000071651
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کشور چهاردهم اثر الهام فلاح

داستان ها رئال و بومی اند و هر کدام برشی از زندگی هستند که در فضای گیلان رخ می دهد. نثر داستان ها پخته است. نویسنده با اشراف کامل به کلمات و اصطلاحات محلی، کلمه های بومی را به درستی احضار کرده است. داستان ها را که می خواندم، در شگفت بودم از کلماتی که سال ها از خاطر برده بودم. نثر الهام فلاح پرهیاهو است. پر از حرکت و آداب شمال است. پر از دامن های رنگارنگ است که لوش بر می دارند و پر از صدای کیش کیش مرغابی و هی هی اسب ها است. راوی سوم شخص دوربین به دست گرفته و تصویر برمی دارد. لحظه به لحظه کتاب، مثل فیلم مستند سرشار از تصویر است. نویسنده به لحاظ فضا آرایی موفق است. با آنکه تعداد شخصیت ها زیاد است، نویسنده در انتخاب نام شخصیت ها موفق است. اما داستان ها، شخصیت محور نیستند و بیشتر دیالوگ محورند.
درونمایه اغلب داستان ها عشق، تبعیض جنسی، خیانت، خرافه و زن است. اغلب داستان ها گره گشایی پایانی دارند. داستان های الهام فلاح مثل یک فیلم مستند تاثیرگذار یا یک گردش توریستی به روستا سرشار از تصویرند.

کتاب کشور چهاردهم

الهام فلاح
الهام فلاح در بهار سال 1362 متولد شد. اصالتا گیلانی است، اما کودکی اش را در بوشهر و گرما و خرماپزان سپری کرده است.او دانش آموخته ی رشته ی مهندسی کامپیوتر است. در سال 1390 اولین کتابش با عنوان زمستان با طعم آلبالو توسط نشر ققنوس به چاپ رسید. در سال 1393 دو کتاب دیگر با نام های سامار، توسط نشر ققنوس و مجموعه داستان کشور چهاردهم، توسط نشر نگاه به قلم او انتشار یافت. خونمردگی آخرین اثر اوست که توسط نشر چشمه به چاپ می رسد.داستان زال و رودابه اولین تجربه داستان نویسی او برای نوجوانان است.
دسته بندی های کتاب کشور چهاردهم