کتاب زندگی روزمره در سایه استالینیسم

Everyday Stalinis
کد کتاب : 16736
مترجم :
شابک : 978-6006269429
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 513
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زندگی روزمره در سایه استالینیسم اثر شیلا فیتزپاتریک


در اینجا گزارشی پیشگام از زندگی روزمره در دوران استالین است که توسط یک مرجع برجسته در تاریخ مدرن روسیه نوشته شده است. فیتزپاتریک با تمرکز بر جمعیت شهری، دنیایی از محرومیت، ازدحام بیش از حد، خطوط بی‌پایان و خانه‌های شکسته را به تصویر می‌کشد که در آن وعده‌های رژیم مبنی بر فراوانی سوسیالیستی آینده به شکل توخالی در می‌آمد. ما از یک بوروکراسی دولتی می خوانیم که اغلب زندگی را به کابوس تبدیل می کرد و از اینکه چگونه شهروندان عادی سعی می کردند آن را دور بزنند. ما همچنین در مورد پلیس مخفی می خوانیم که نظارت مداوم آن در این زمان بومی بود، و امواج وحشت، مانند پاکسازی بزرگ سال 1937، که به طور دوره ای جامعه را به آشوب می کشاند. این کتاب به اثرات شهرنشینی و صنعتی شدن در اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1930 در دوران جوزف استالین می پردازد. فیتزپاتریک با تمرکز بر تاریخچه ای از پایین، تاریخچه ای از فقر، ازدحام بیش از حد و تخریب اجتماعی را ثبت می کند.
اثر فیتزپاتریک در سال 1994 به نام دهقانان استالین به زندگی روستایی در اتحاد جماهیر شوروی در دهه 1930 در دوره جمع‌سازی استالینیستی و تأثیر آن بر زندگی روزمره دهقانان می‌پردازد. این کتاب داستان را با ارائه نگاهی به زندگی شهری در اتحاد جماهیر شوروی در طول دهه 1930 و تأثیر صنعتی شدن بر کارگران و خانواده های آنها و امواج شوک در مراکز شهری که به دلیل اختلالات گسترده جمعی ایجاد شده در کشاورزی شوروی ایجاد شد، کامل می کند. این آثار با هم داستان دو طرف از پیامدهای ویرانگر استالینیسم را بر اتحاد جماهیر شوروی تشکیل می دهند.

کتاب زندگی روزمره در سایه استالینیسم

شیلا فیتزپاتریک
شیلا فیتزپاتریک (زاده 4 ژوئن 1941) یک مورخ استرالیایی است. او استاد دانشگاه سیدنی است و تخصص اصلی وی تاریخ روسیه مدرن است. پیش از این او تاریخ اتحاد جماهیر شوروی را در دانشگاه شیکاگو تدریس می کرد.
نکوداشت های کتاب زندگی روزمره در سایه استالینیسم
Casts new light on a hitherto neglected facet of Stalinism
نور جدیدی بر جنبه ای از استالینیسم که تاکنون نادیده گرفته شده بود می افکند:
American Historical Review

One of the most influential historians of the Soviet period describes what it was like to live under Stalin in the 1930s
یکی از تأثیرگذارترین مورخان دوره شوروی زندگی در دوران استالین را در دهه 1930 توصیف می کند.
Foreign Affairs

قسمت هایی از کتاب زندگی روزمره در سایه استالینیسم (لذت متن)