کتاب دائره المعارف سازهای جهان

Encyclopedia of World Instruments
همراه با بیش از چهار هزار تصویر
کد کتاب : 16741
مترجم :
شابک : 978-9646176232
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 313
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1976
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب دائره المعارف سازهای جهان اثر مجموعه ی نویسندگان

تا مدت ها، پژوهشی سازمان یافته که بتواند اطلاعاتی مفید در زمینه ی موسیقی و ساز را به صورت یکجا و قابل استناد در اختیار موسیقی دانان و دوست داران موسیقی قرار دهد در دسترس نبود. تا اینکه در قرن بیست، علاقه ی پژوهشگران به طبقه بندی پدیده ها، سبب شد تا موسیقی و ساز نیز از این قافله عقب نماند و طبقه بندی شود. کتاب "دائره المعارف سازهای جهان" اثری است که بر اساس طبقه بندی "اریش فن هورنبوستل" و "کورت زاکس" از انواع صدا و چگونگی تولید آن ها، به نگارش درآمده است.
در "دائره المعارف سازهای جهان"، ابعاد گسترده ی سازها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یکی از بهترین روش های به تصویر کشیدن اشیا، علی الخصوص سازها، نقاشی و طراحی های دستی است. این شیوه سبب می شود تا فرم ساز، تزیینات آن و نحوه ی تولید صدا به طور متمایز قابل تشخیص باشد. کتاب "دائره المعارف سازهای جهان" "همراه با بیش از چهار هزار تصویر" نشان می دهد که چطور یک ساز نواخته می شود و ارزش آن برای موزیسین به چه اندازه است. در جوار هر تصویر، اطلاعات شناسنامه ای ساز ذکر شده و برای سازهای ارکستری، جایگاه آن ها در ارکستر سمفونی نیز مشخص شده است.
"دائره المعارف سازهای جهان" جامع ترین مرجع مصور از تمامی آلات موسیقی در جهان است و دامنه ی وسیعی از سازهای محبوب، ارکسترال، کلاسیک ، باستانی و فولکلور را از ابتدایی ترین سوت ها گرفته تا پیچیده ترین تجهیزات الکتریکی شامل می شود. این اثر "همراه با بیش از چهار هزار تصویر" ، ساختارهای تشکیل دهنده ی ساز، عملکرد آن و ظرافت هایش را در جزییات باشکوه در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

کتاب دائره المعارف سازهای جهان

دسته بندی های کتاب دائره المعارف سازهای جهان
قسمت هایی از کتاب دائره المعارف سازهای جهان (لذت متن)
طبقه بندی سازها در این کتاب: عمل طبقه بندی این دائرة المعارف برای سازهای موسیقی در سال ۱۹۱۴ توسط اریش فن هورنبوستل و کورت زاکس انجام گرفته ، که براساس چگونگی تولید اصوات پایه گذاری شده و به تائید تمام دانشمندان موسیقی در جهان رسیده است . این سیستم به پنج قسمت اصلی تقسیم شده است که هر گروه از آنها خود دارای تقسیم بندی هائی می باشد .