کتاب در انتظار تاریکی در انتظار روشنایی

Waiting for the Dark, Waiting for the Light
  • 60,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: آگه آگه
    نویسنده:
کد کتاب : 1690
مترجم :
شابک : 978-964-329-177-89
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 306
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

از کتاب های برگزیده سال به انتخاب نیویورک تایمز و Publishers Weekly

معرفی کتاب در انتظار تاریکی در انتظار روشنایی اثر ایوان کلیما

کتاب در انتظار تاریکی در انتظار روشنایی، رمانی نوشته ی ایوان کلیما است که نخستین بار در سال 1993 منتشر شد. داستان این رمان به شخصیتی به نام پاول می پردازد که زمانی، مستندسازی آینده دار و تحسین شده بود اما پس از چندی به ناچار، مجبور به کار در تلویزیون دولتی کشورش شد. پاول که اکنون به میانسالی رسیده، آرزوی آمدن روزی را دارد که بتواند فیلمی بسازد و تصویری گزنده از زمانه ی خود را خلق کند که مقامات کنونی، هرگز اجازه ساختش را نخواهند داد. زمانی که رژیم کمونیستی از قدرت ساقط می شود، پاول احساس می کند که آمادگی لازم برای این جهان جدید و آزادتر را ندارد و نمی تواند فیلمی را بسازد که همیشه آرزویش را داشته است. رمان در انتظار تاریکی در انتظار روشنایی، اثری تأثیرگذار و مهم درباره ی رنج گیر افتادن میان آرمان ها و وسوسه های آزادی است.

کتاب در انتظار تاریکی در انتظار روشنایی

ایوان کلیما
ایوان کلیما، زاده ی 14 سپتامبر 1931، نویسنده ای اهل چک است.کلیما دوران کودکی خود را در ترزیناشتات گذراند. بسیاری از آثار کلیما و هم عصرانش در دوره ای ممنوع الانتشار شدند اما او از کشورش خارج نشد و به گفته ی خود، در کنار شادی ها و اندوه های هموطنانش ماند. او در سال 1969 به دعوت دانشگاه میشیگان، برای تدریس به آمریکا رفت. کلیما یک سال بعد به پراگ بازگشت و به نوشتن نمایشنامه و داستان روی آورد اما آثارش تا سال 1989 فقط در خارج از چکسلواکی منتشر می شدند. کلیما در سال 2002 موفق شد جایزه ی فرانتس کاف...
نکوداشت های کتاب در انتظار تاریکی در انتظار روشنایی
A dark and powerful novel.
رمانی تاریک و قدرتمند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A quiet but searing portrait of a man and a society wounded by an oppressive past.
تصویری خاموش اما گزنده از انسان و جامعه ای زخم خورده از گذشته ای پر از ظلم و سرکوب.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

An important novel.
رمانی بااهمیت.
Goodreads

قسمت هایی از کتاب در انتظار تاریکی در انتظار روشنایی (لذت متن)
تلویزیون مثل تار عنکبوتی بود با عنکبوت های بسیار، و نه فقط یک عنکبوت. آن ها هر گوشه ای منتظرت بودند. وقتی به دام می افتادی، دیگر نمی توانستی خودت را آزاد کنی. و خونت را بلافاصله نمی مکیدند، فقط خیلی آهسته در درون تارشان می چرخاندنت.

خانه چیزی است که آن را در درونمان حمل می کنیم. آن هایی که خانه ای در درونشان ندارند، نمی توانند بسازندش، نه با بی اعتنایی و نه با سنگ.

آن هایی که نه از قدرت تزلزل ناپذیری برخوردارند و نه شهامت توافق عمومی را دارند، به این عقیده پناه می برند که می توانند جایی بینابین این دو باقی بمانند. اما این توهم است.