کتاب تاریخ فلسفه ی راتلج - جلد هشتم

Routledge History of Philosophy
فلسفه قاره ای در سده بیستم
کد کتاب : 32896
مترجم :
شابک : 978-6220105886
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 786
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1936
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

فلسفه قاره ای قرن بیستم
Continental Philosophy in the 20th Century: Routledge History of Philosophy
تاریخ فلسفه غرب
کد کتاب : 17010
مترجم :
شابک : 978-9642441341
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 720
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفه قاره ای قرن بیستم اثر مجموعه ی نویسندگان

فلسفه ی قاره ای قرن بیستم به ویراستاری ریچارد کرنی جلد هشتم از مجموعه کتاب های تاریخ فلسفه ی غرب محسوب می شود که یکی از مهم ترین و چالش برانگیز ترین جنبش های صورت گرفته در زمینه ی فلسفه در قرن بیستم می باشد. این مجلد عظیم حاوی چهارده سر فصل می باشد که عمده ترین مکاتب آن شامل پدیدار شناسی، اگزیستانسیالیسم و پست مدرنیسم را زیر ذره بین خواهد برد.
پس از پیشگفتاری به قلم ویراستار کتاب، ریچارد کرنی، مطالب کتاب با فصل نخست که مقدمه ی پدیدار شناسی است آغاز می گیرد. فصل های دو تا چهار به بررسی فلسفه ی اگزیستانسیال از دیدگاه فیلسوف های مطرحی همچون هایدگر، سارتر و مرلو-پونتی می پردازد و فصل پنج فلسفه ی دین را از زبان یاسپرس، مارسل و لویناس بیان می کند. در فصل شش فلسفه ی علم و عقاید دوهم، ماخ و باشلار مطرح شده و سپس فلسفه های مارکسیسم از دیدگاه لنین، گرامشی، لوکاچ و آلتوسر در فصل هفتم تشریح شده است. در فصل هشت نظریات انتقادی هابرماس، هورکهایمر و آدورنو و در فصل نه، هرمنوتیک بررسی شده است. فصل ده این کتاب به ایده آلیسم ایتالیایی پرداخته و نظریات کروچه، جنتیله و دیگران مطرح می کند و فصل یازده ساختارگرایی فرانسوی را از دیدگاه افرادی همچون استروس، بارت، فوکو، دوسوسور و لکان زیر ذره بین برده است. فصل دوازده فمنیسم فرانسه از قاب نگاه دوبووار، کریستوا، سیکسو، ابریگاره و لودوف و فصل سیزده واسازی و دریدا نام دارد. در نهایت فصل چهاردهم فلسفه ی قاره ای قرن بیستم، نظریات پست مدرن گرایانه ی بودربار، لیوتار و دیگران را برای مخاطب شرح می دهد.

کتاب فلسفه قاره ای قرن بیستم

دسته بندی های کتاب فلسفه قاره ای قرن بیستم
قسمت هایی از کتاب فلسفه قاره ای قرن بیستم (لذت متن)
در سخن گفتن از "آنچه امروزه فلسفه به شمار می رود" چه بسا چنین القا کرده باشیم که اکنون، دیدگاه واحدی درباره ی چیستی فلسفه وجود دارد. بی گمان این گونه نیست، بلکه برعکس، در میان کسانی که خود را فیلسوف می نامند، اختلاف نظرهایی جدی درباره ی ماهیت فلسفه وجود دارد. این اختلافات در حال حاضر در دو مکتب اصلی، که معمولا با عناوین فلسفه ی تحلیلی و فلسفه ی قاره ای توصیف می شوند، بازتاب یافته اند. نیت ما سر ویراستاران مجموعه ی تاریخ فلسفه آن نیست که در این نزاع جانب یکی را بگیریم، بلکه موضع ما موضع تساهل است و امیدواریم این مجلدات در شکل گیری فهمی از این امر که چگونه فیلسوفان به مواضع کنونی شان رسیده اند، نقشی ایفا کند.