کتاب تولد دوباره زمان

Time Reborn
(از بحرانی در فیزیک تا آینده جهان)
کد کتاب : 17017
مترجم : سحر عرب زاده
شابک : 978-6001172472
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب تولد دوباره زمان اثر لی اسمولین

تولد دوباره زمان: (از بحرانی در فیزیک تا آینده جهان) جهان کتابی است که توسط لی اسمولین فیزیکدان نظری آمریکایی در سال 2013 به نگارش در آمده است.

اسمولین در مورد آنچه انقلابی می نامد یعنی "زمان واقعی" دست به استدلال می زند. در مقابل ارتدوکس علمی موجود که معتقد است زمان صرفا یک "توهم سرسختانه پایدار" است (سخنان انیشتین). اسمولین فرض می کند که قوانین فیزیک ثابت نیستند ، اما در واقع با گذشت زمان تکامل می یابند.
«تولد دوباره زمان» به دو قسمت تقسیم می شود: بخش اول فیزیک تثبیت شده و تاریخ آن را از زمان افلاطون و ایده های اصلی تثبیت شده ، فیزیک نیوتنی (و نظرات فلسفی لایب نیتس که با نیوتن مقابله می کرد ، به عنوان مثال در مورد فیزیک وابسته به پس زمینه و توجیه شرعی او) ، نسبیت خاص و عمومی آلبرت انیشتین و مکانیک کوانتوم را شرح می دهد.
قسمت دوم ، نظرات اسمولین ("آینده" او در فیزیک ، با تکیه بر ایده های خود و دیگران) را در مورد چرایی اشتباه بودن این موارد بیان می کند.
اسمولین ادعا می کند که واژگونی ارتدوکسی موجود بهترین امید برای یافتن راه حل برای مشکلات فیزیک معاصر است ، مانند همسان سازی جاذبه با بقیه مدل های پذیرفته شده در حال حاضر. ماهیت جهان کوانتوم و اتحاد آن با زمان-زمان و کیهان شناسی . در خارج از علم ، اسمولین اظهار داشت که نظرات وی تأثیرات مهمی بر روی انسان گذاشته است. و همچنین در مورد چگونگی تأثیرگذاری تصمیمات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و زیست محیطی بر آینده ما .اسمولین گفت که برخلاف فلسفه های جبرگرایانه ناشی از فیزیک متعارف ، انسان ها از این قدرت برخوردار هستند که برای اعمال کنترل بر تغییرات اقلیمی ، سیستم اقتصادی و فناوری جهان امروز خود دست به عمل بزنند.

کتاب تولد دوباره زمان

لی اسمولین
لی اسمولین (متولد 6 ژوئن 1955) یک فیزیکدان نظری آمریکایی، عضو هیئت علمی در موسسه پیرامون فیزیک نظری، استاد جانبی فیزیک در دانشگاه واترلو و عضو هیئت علمی فارغ التحصیل گروهفلسفه در دانشگاه تورنتو است.کتاب Smolin در سال 2006 "مشکل با فیزیک" نظریه رشته را به عنوان یک تئوری علمی مفید مورد انتقاد قرار داد.وی در تئوری گرانش کوانتومی، به ویژه رویکردی که به عنوان گرانش کوانتومی حلقه شناخته می شود، همکاری داشته است.وی مدعی است كه دو رویكرد اصلی برای گرانش كوانتومی، گرانش كوانتومی حلقه و نظریه رشته می ت...
دسته بندی های کتاب تولد دوباره زمان
نکوداشت های کتاب تولد دوباره زمان
[Smolin’s] book, a mix of science, philosophy and science fiction, is at once entertaining, thought-provoking, fabulously ambitious and fabulously speculative.
کتاب [Smolin’s] ، ترکیبی از علوم ، فلسفه و داستان های علمی ، در یک لحظه سرگرم کننده ، قابل تأمل ، افسانه جاه طلبانه و افسانه ای گمانه زنی است.
New York Times New York Times

Brilliant…Smolin gives what is, for me, the best analysis of the nature of time from a physics viewpoint in a popular science book I have ever seen
بهترین تحلیل در مورد ماهیت زمان از نظر فیزیک در یک کتاب علوم عامیانه است که تاکنون دیده ام.
Popular Science

"An energetic case for a paradigm shift that could produce mind-boggling changes in the way we experience our world."
"یک مورد پرانرژی برای تغییر الگو که می تواند تغییرات خسته کننده ای در نحوه تجربه جهان ما ایجاد کند."
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب تولد دوباره زمان (لذت متن)