کتاب کیفیت زندگی

The Quality of Life
کد کتاب : 17254
مترجم :
شابک : 978-6008514350
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 554
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1987
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب کیفیت زندگی اثر آمارتیا سن

بحث "کیفیت زندگی" در ارزیابی اقتصادی و اجتماعی و همچنین در سیاست های عمومی ، قانون گذاری اجتماعی و برنامه های جامعه، مقوله ای بسیار حائز اهمیت است. با این حال ، شاخص های معمول موفقیت اقتصادی مانند درآمد سرانه در بهترین حالت، معیارهایی خام برای ارزیابی "کیفیت زندگی" هستند. نیاز شدیدی به کاوش سیستماتیک محتوا ، میزان دسترسی و ارتباط مفهوم "کیفیت زندگی"، روش های ملموس و قابل استفاده ساختن آن روش ها، احساس می شود.
کتاب "کیفیت زندگی" نوشته ی "مارتا نوسباوم" و "آمارتیا سن" مجموعه ی مقالاتی را ارائه می دهد که در آن چالش های پیش روی برخی از اقتصاددانان و فلاسفه ی برجسته را به همراه تحقیقات گسترده ای ارائه می دهد. مقاله های کتاب "کیفیت زندگی" از "مارتا نوسباوم" و "آمارتیا سن" شامل مواردی است که در همایش "وایدر" توسط این دو محقق انجام شد. این کتاب یک بررسی چندجانبه از تلاش های اخیر برای جایگزینی درآمد و خدمات با مفهوم توانایی، و همچنین کاوش در روایات کلاسیک ارسطویی از شکوفایی انسان می باشد که چشم اندازی از ارزیابی "کیفیت زندگی" مبتنی بر قابلیت و توانایی را ارائه می دهد. برخی از مشکلات اساسی متودولوژیک از جمله نسبی گرایی فرهنگی و سودمندی به عنوان معیار مزیت نیز مورد بررسی قرار می گیرد. احتمالات کاربردی در زمینه مشکلات مهم عملی ، مانند اصلاح نابرابری های مبتنی بر جنسیت ، تعیین اولویت های پزشکی و ارتقا سطح زندگی از دیگر موارد مورد بحث در این کتاب است و به صورت کلی می توان گفت اثر ارائه شده از "مارتا نوسباوم" و "آمارتیا سن" نقش عمده ای در درک و استفاده از ایده ی "کیفیت زندگی" ایفا می کند.

کتاب کیفیت زندگی

نکوداشت های کتاب کیفیت زندگی
The effort recorded here will help to draw philosophical and economic theory a little closer to the world of crying children and inflamed conflict.
تلاشی که در اینجا صورت گرفته، کمک می کند تا نظریات فلسفی و اقتصادی کمی به دنیای واقعی و ناسازگاری های ملتهب نزدیکتر شود.
American Political Science Review

"The book makes a worthy contribution to facilitating interaction among researchers in various fields...I highly recommend it for expanding the confines of thought.
این کتاب سهم شایسته ای در تسهیل تعامل میان محققان در زمینه های مختلف دارد ... برای گسترش محدوده های فکری بسیار توصیه می شود.
Review of Political Economy

قسمت هایی از کتاب کیفیت زندگی (لذت متن)
فلاسفه درباره هر درباره هر دو مسئله از دیدگاه های متفاوت به بحث و جدل پرداخته اند و چشم انداز های پیچیده تازه ای را به روی آنها گشوده اند . در سطح کلان ، درآمد سرانه به منزله تنها مقیاس خام را مورد انتقاد قرار داده اند ، تأکید کرده اند که باید به توزیع ثروت و در آمد نیز توجه نموده و به این نکته که ارزیابی حوزه های جداگانه دیگری از زندگی انسان برای تعیین میزان کامیابی مردم ضروری است . پیشنهادات متعددی درباره نحوه انجام اینکار صورت گرفته ، که مهم ترین آنها در این کتاب گردآوری و ارائه شده اند . در سطح فردی ، مقوله فایده اندازه پذیر به شیوه های گوناگون دشواری مورد انتقاد قرار گرفته است . حتی آن فلاسفه ای که همچنان فایده را بهترین معیار اندازه گیری کیفیت زندگی می دانند معتقدند این مقوله باید به شیوه های مختلف ، به ویژه با حذف ترجیحاتی که به نحو نادرست شکل گرفته اند اصلاح شود . بعضی دیگر شدیدا از مقوله فایده انتقاد کرده اند و پیشنهاد کرده اند که باید به جایش توانمندی های مردم را اندازه بگیریم ، یعنی آنچه آنها می توانند در حوزه های گوناگون زندگی خود انجام دهند .