کتاب برابری و آزادی

Inequality Reexamined
کد کتاب : 17255
مترجم :
شابک : 978-6009648245
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 297
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب برابری و آزادی اثر آمارتیا سن

کتاب « برابری و آزادی» نوشته آمارتیا سن توسط انتشارات شیرازه منتشر شده است.
اقتصاددان و فیلسوف مشهور آمارتیا سن استدلال می‌کند که این جمله که «همه مردم برابر آفریده شده‌اند» تا حد زیادی باعث انحراف توجه از این واقعیت است که ما از نظر سن، جنسیت، استعدادها، و توانایی‌های فیزیکی و همچنین در مزیت‌های مادی و پیشینه اجتماعی با هم تفاوت داریم. او برای تمرکز بر ارزش های بالاتر و اساسی تر بحث می کند: توانایی های فردی و آزادی برای دستیابی به اهداف. سن با تمرکز بر برابری و کارایی ترتیبات اجتماعی در ارتقای آزادی‌ها و توانایی‌های افراد، زاویه جدیدی مهم به بحث‌هایی درباره موضوعات حیاتی مانند نابرابری‌های جنسیتی، سیاست‌های رفاهی، اقدام مثبت، و ارائه عمومی مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی اضافه می‌کند.

کتاب برابری و آزادی

آمارتیا سن
آمارتیا کومار سن (انگلیسی: Amartya Kumar Sen) برنده هندی جایزه نوبل اقتصاد است که در سوم نوامبر سال ۱۹۳۳ چشم به جهان گشود. وی استاد فلسفه و اقتصاد در دانشگاه هاروارد است. وی به سبب مشارکت هایش در نظریه های توسعه انسانی و اقتصاد رفاه شناخته شد است. یکی از مهم ترین آثار وی کتاب توسعه به مثابه آزادی می باشد
نکوداشت های کتاب برابری و آزادی
Sen’s acute analysis and his remarkable powers of making subtle and relevant distinctions combine with his astonishing range of information to make instruments suitable for immediate political application
تجزیه و تحلیل دقیق سن و قدرت قابل توجه او در ایجاد تمایزات ظریف و مرتبط با طیف شگفت انگیز اطلاعات او ترکیب می شود تا ابزاری را برای کاربردهای سیاسی فوری مناسب کند.
London Review of Books

The results are impressive… Anyone interested in the topics of freedom, equality, or justice would profit from a close reading of this book.
نتایج قابل توجه است... هر کسی که به موضوعات آزادی، برابری یا عدالت علاقه مند باشد، از مطالعه دقیق این کتاب سود می برد.
American Political Science Review

قسمت هایی از کتاب برابری و آزادی (لذت متن)