کتاب حقوق انسان

Rights of Man
کد کتاب : 1738
مترجم :
شابک : 978-964-194-116-3
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1791
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

در فهرست کتاب های سیاسی برگزیده

معرفی کتاب حقوق انسان اثر توماس پین

کتاب حقوق انسان، اثری نوشته ی توماس پین است که نخستین بار در سال 1791 به چاپ رسید. بخش نخست این اثر که به جورج واشنگتن تقدیم شد، از رویدادهای اولیه ی انقلاب فرانسه دفاع می کند و از دموکراسی، برابری و یک نظم اروپایی نوین سخن می گوید. بخش دوم که یک سال بعد انتشار یافت، قدرت و مهارت پین در خلق رساله های سیاسی را نشان می دهد و به امنیت اجتماعی کارگران، فراهم کردن شغل برای افراد نیازمند به کار، لغو قانون های محدودکننده ی دستمزدها و سایر اصلاحات اجتماعی می پردازد. کتاب حقوق انسان که به زبان عامه ی مردم نوشته شده، در ایالات متحده بسیار تأثیرگذار بود و مورد حمایت قرار گرفت؛ اما این کتاب در بریتانیا، اثری فتنه انگیز نام گرفت و حتی باعث شد پین به جرم خیانت، مورد پیگرد قرار بگیرد.

کتاب حقوق انسان

توماس پین
توماس پین، 9 فوریه ی 1737 و 8 ژوئن 1809، روشنفکر، دانشور، انقلابی و آرمان گرای آمریکایی انگلیسی الاصل و از پدران بنیانگذار ایالات متحده ی آمریکا بود. او در سال 1774 به مستعمرات آمریکایی بریتانیا وارد شد و به عنوان رساله نویسی رادیکال، با نوشته های تأثیرگذار خود به کمک انقلاب آمریکا آمد. توماس پین در دهه ی 1790، بیشتر در فرانسه زندگی کرد و در جریانات انقلاب این کشور نیز فعالیت کرد. پین در دسامبر 1793 دستگیر و در پاریس زندانی شد ولی یک سال بعد آزاد گردید. او در سال 1802 به آمریکا بازگشت و حدود ...
نکوداشت های کتاب حقوق انسان
Paine's greatest and most widely read work.
برترین و پرمخاطب ترین اثر پین.
Barnes & Noble

One of the most widely read books in the Western world at the time.
یکی از پرمخاطب ترین کتاب ها در دنیای غرب در زمانه ی خود.
British Library

A classic statement of faith in democracy and egalitarianism.
بیانیه ای کلاسیک درباره ی باور به دموکراسی و برابری انسان ها.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب حقوق انسان (لذت متن)
استقلال، مایه ی مسرت من است، و من چیزها را آن طور که هستند می بینم، بدون در نظر گرفتن مکان یا شخص؛ کشورم، جهان است و دینم، انجام کارهای خوب.

هر چه که به عنوان یک انسان حق من است، حق شخصی دیگر نیز هست؛ و تضمین و در اختیار داشتن این حق به وظیفه ی من تبدیل می شود.

جهل، ماهیت عجیبی دارد. به محض این که از بین برود، برقراری مجددش غیرممکن خواهد بود. خودش در ذات وجود ندارد و فقط نبود دانایی است. و اگرچه می توان انسان را در جهل نگه داشت اما نمی توان او را به فردی جاهل تبدیل نمود.