کتاب غریب قریب

Gharib-e Gharib
کد کتاب : 107724
شابک : 978-9640231104
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 536
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

غریب قریب
Gharib
کد کتاب : 17382
شابک : 978-6008460084
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 640
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب غریب قریب اثر سعید تشکری

کتاب "غریب قریب" داستانی معنوی از سعید تشکری است که نشر " کتابستان معرفت" نیز آن را منتشر کرده است. سری دوم این کتاب در سال 1399 در چیزی حدود 600 صفحه به چاپ رسیده است. این کتاب ارزشمند حاصل پژوهش های نویسنده در خصوص بارگاه امام رضا است. نویسنده در این کتاب نحوه و چگونگی ساخت بارگاه امام هشتم شیعیان را در دوره های مختلف تاریخی مورد بررسی قرار داده است. این تحقیق یک مطالعه تاریخی در مورد یک بنای مذهبی است که سالهای سال است جمعیت زیادی را از سرتاسر جهان در خود جای می دهد. شاید برای بسیاری جالب باشد که بدانند این بنای باشکوه و زیبا چگونه ساخته شده است و در طول تاریخ چه چیزهایی را به خود دیده است. تشکری در این دوازده بخش روایت هایی از ساخت این بارگاه در دوران های نوغانیان، سامانیان، غزنویان، سلجوقیان، خوارزمشاهیان، چنگیزی ها، ایلخانان، تیموریوان، صفویان، افشاریان و قاجار ارائه کرده است.

کتاب غریب قریب

سعید تشکری
سعید تشکری (زاده ۱۳۴۲) نویسنده، کارگردان رمان‌نویس ایرانی است. نویسنده و کارگردان فارغ‌التحصیل ادبیات نمایشی عضو کانون ملی منتقدان تئاتر عضو بین‌المللی کانون جهانی تئاتر ITCA مدرس ادبیات نمایشی و داستاننویسی رمان‌نویس چاپ مقالات در مطبوعات در حوزهی ادبیات و هنر چاپ آثار در حوزهی رمان -ادبیات نمایشی ساخت فیلم و نگارش سریالهای تلویزیونی نگارش نمایشنامه‌های رادیویی در اداره کل نمایش رادیو بیش از ۴۰ کتاب از تشکری منتشر شده‌است.
قسمت هایی از کتاب غریب قریب (لذت متن)
نمی دانم چه هستم. نمی دانم که هستم. نمی دانم با کدام طرفم. با مردمم. با ایرانیان. با خراسانی ها. یا جزو مغولان و چنگیزیان؟ چه دینی دارم؟ مسلمان و شیعی؟ یا بودایی؟ یا لامذهب. سرگردانم. گویی گم شده ای دارم. سال هاست به دنبالش در تمام این دیار گشته ام. با آمدن هر پادشاه مغولی به سلطنت، با عزل و نصب هر وزیر و نایب السلطنه ای