کتاب پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر

Fifty Key Theater Directors
کد کتاب : 17391
مترجم :
شابک : 978-6005193503
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 447
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر اثر ماریا شفتسوورا

کتاب 50 کارگردان کلیدی تئاتر کارگردانانی را پوشش می‌دهد که مرزهای تئاتر را جابجا کرده و آن را شکل داده‌اند و جلو برده اند. نویسندگان در این کتاب مروری روشن و روشنگر از رویکردها و تأثیر پنجاه نفر از تأثیرگذارترین کارگردانان قرن بیستم و بیست و یکم از سراسر جهان ارائه می دهند. کارگردانانی که توسط این کتاب پوشش داده می شوند عبارتند از:

آن بوگارت
پیتر بروک
لو دودین
دکلن دانلان
یرژی گروتوفسکی
الیزابت لکامپت
جوآن لیتل وود
آریان منوچکین.
هر مدخل درباره ی تولیدات کلیدی، ایده‌ها و روش‌های تمرین یک کارگردان بحث می‌کند و به طور موثر نظریه و عمل را با هم ترکیب می‌کند. نتیجه یک راهنمای ایده آل برای دنیای تئاتر برای تمرین کنندگان، تماشاگران تئاتر و دانشجویان است.
این کتاب کارکرد چندگانه دارد. خواننده ممکن است به عنوان یک کتاب مرجع که گاه به آن رجوع و مدخل های آن را مستقل از هم مطالعه کند. ساختار کتاب به گونه ای است که بتواند برای کسانی که می خواهند آن را از ابتدا به انتها نیز بخوانند، مفید واقع شود، چه افراد عادی که از سر کنجکاوی آن را به دست می گیرند و چه دانشجویان، بازیگران، کارگردانان و سایر افراد حرفه ای برای پاسخگویی به انتظارات تماشاگران تئاتر، دانشجویان و متخصصان، سعی بر این بوده است که در تمامی مدخل های کتاب، دیدگاه های نظری کارگردانان مورد بحث، با تمهیدات آنان برای عملی کردن این دیدگاه ها همراه باشد.

کتاب پنجاه کارگردان کلیدی تئاتر