کتاب جان لاک

On Locke
کد کتاب : 17394
مترجم :
شابک : 978-9649940212
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب جان لاک اثر گرت تامسون

جان لاک فیلسوف و پزشک انگلیسی بود که به طور گسترده به عنوان یکی از تأثیرگذارترین متفکران روشنگری شناخته می شود و معمولا به عنوان "پدر لیبرالیسم" شناخته می شود. لاک که با پیروی از سنت فرانسیس بیکن یکی از اولین تجربه‌گرایان بریتانیایی محسوب می‌شود، به همان اندازه برای نظریه قرارداد اجتماعی مهم است. کار او بر توسعه معرفت شناسی و فلسفه سیاسی تأثیر زیادی گذاشت. نوشته های او بر ولتر و ژان ژاک روسو و بسیاری از متفکران روشنگری اسکاتلندی و همچنین انقلابیون آمریکا تأثیر گذاشت. کمک های او به جمهوری خواهی کلاسیک و نظریه لیبرال در اعلامیه استقلال ایالات متحده منعکس شده است. در سطح بین‌المللی، اصول سیاسی-حقوقی لاک همچنان تأثیر عمیقی بر تئوری و عملکرد دولت نماینده محدود و حمایت از حقوق و آزادی‌های اساسی تحت حاکمیت قانون دارد.

نظریه ذهن لاک اغلب به عنوان خاستگاه برداشت های مدرن از هویت و خود ذکر می شود که به طور برجسته در آثار فیلسوفان بعدی مانند ژان ژاک روسو، دیوید هیوم و امانوئل کانت به چشم می خورد.

او فرض می‌کرد که در هنگام تولد، ذهن یک لوح سفید یا جدول راسا بود. برخلاف فلسفه دکارتی مبتنی بر مفاهیم از پیش موجود، او معتقد بود که ما بدون ایده‌های فطری به دنیا می‌آییم، و دانش در عوض تنها با تجربه‌ای که از ادراک حسی به دست می‌آید تعیین می‌شود، مفهومی که اکنون به عنوان تجربه‌گرایی شناخته می‌شود.

کتاب جان لاک

گرت تامسون
گرت تامسون نویسنده کتابهای بی شماری از جمله Needs کانت؛ آشنایی با فلسفه مدرن؛ و یک سری متون مقدماتی در مورد دکارت، لاک، ارسطو، کانت و لایب نیتز است.
دسته بندی های کتاب جان لاک