کتاب آینده اسلام

The Future of Islam
کد کتاب : 17464
مترجم :
شابک : 978-6004051187
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 378
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب آینده اسلام اثر جان اسپوزیتو

جان ال. اسپوزیتو یکی از مقامات برجسته آمریکا در مورد اسلام است. اکنون، در این تصویر درخشان از اسلام امروز - و فردا - او از یک عمر فکر و تحقیق استفاده می‌کند تا کلیشه‌های منفی را از بین ببرد و گزارشی دقیق، با جزئیات فراوان و وحیانی از سریع‌ترین دین در حال رشد در جهان ارائه دهد.
در اینجا اسپوزیتو به بررسی سوالات و مسائل عمده ای می پردازد که در قرن بیست و یکم با اسلام مواجه است و سیاست جهانی را عمیقا تحت تأثیر قرار می دهد. آیا اسلام و غرب درگیر برخورد مرگبار تمدن ها هستند؟ آیا اسلام با دموکراسی و حقوق بشر سازگار است؟ آیا بنیادگرایی دینی مانع توسعه جوامع مدرن در جهان اسلام خواهد شد؟ آیا اسلام بر جوامع غربی که اکنون بسیاری از مهاجران مسلمان در آن زندگی می کنند، غلبه خواهد کرد؟ آیا اروپا تبدیل به اورابیا می شود یا مسلمانان هضم می شوند؟ کدام متفکران مسلمان در سال های آینده بیشترین تأثیر را خواهند داشت؟ برای پاسخ به این سوال آخر، او خواننده را با نسل جدیدی از متفکران مسلمان - طارق رمضان، تیموتی وینتر، مصطفی سریک، آمینه ودود، و دیگران آشنا می‌کند. ما با رهبران مذهبی ملاقات می کنیم که بمب گذاری انتحاری را محکوم می کنند و کشتن مردان، زنان و کودکان غیرمسلح را «بدتر از قتل» می دانند، که تساهل و مدارا را تبلیغ می کنند. کثرت گرایی، که از حقوق زنان دفاع می کند. این کتاب اغلب بر شباهت‌های غیرمنتظره بین جهان اسلام و غرب تأکید می‌کند و گاه آینه را به سوی ایالات متحده می‌گرداند، و نشان می‌دهد که چگونه ما در برابر مسلمانان ظاهر می‌شویم، همه اینها برای برجسته کردن این نکته مهم که هیچ چیز استثنایی در مورد ایمان مسلمانان وجود ندارد.

کتاب آینده اسلام

جان اسپوزیتو
استاد امور بین الملل و مطالعات اسلامی در دانشگاه جرج تاون می باشد. او مدیر مرکز شاهزاده الولید بن طلال برای فهم متقابل مسلمانان و مسیحیان در دانشگاه جرج تاون می باشد. جان اسپوزیتو استاد دانشگاه جورج تاون آمریکا در زمینه دین و پژوهش های اسلامی و امور بین المللی و همچنین بنیانگذار و سرپرست مرکز شناخت متقابل اسلام و مسیحیت است. اسپوزیتو در زمینه اسلام، اسلام سیاسی و اثرات جریان های اسلامی از شمال آفریقا تا آسیای جنوب شرقی صاحب تخصص است و علاوه بر فعالیت های یاد شده در مراکز متعدد دیگر نیز فعالیت...
دسته بندی های کتاب آینده اسلام
نکوداشت های کتاب آینده اسلام
Esposito, who has spent some three decades writing books that present Islam and Muslims to nonspecialists, is at his best here
اسپوزیتو، که حدود سه دهه را صرف نوشتن کتاب هایی کرده است که اسلام و مسلمانان را به افراد غیرمتخصص معرفی می کند، در اینجا بهترین حالت خود را دارد.
Foreign Affairs

A powerful call for mutual respect between Muslims and non-Muslims and for a paradigm change in US-foreign policy, though in a balanced and informed way, offside populist argumentation.
فراخوانی قدرتمند برای احترام متقابل بین مسلمانان و غیرمسلمانان و برای تغییر پارادایم در سیاست خارجی ایالات متحده
Der Islam

A Georgetown University professor and well-known scholar of Islam, Esposito analyzes the current and future practice of Islam in this short but insightful volume... Esposito's enthusiasm for his topic makes his book an easy and enlightening read.
اسپوزیتو که استاد دانشگاه جورج تاون و محقق مشهور اسلام است، در این مجلد کوتاه اما روشنگر عمل کنونی و آینده اسلام را تحلیل می کند... اشتیاق اسپوزیتو به موضوع خود، کتابش را به خواندنی آسان و روشنگر تبدیل می کند.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب آینده اسلام (لذت متن)