کتاب نوسازی، تحریم و تاویل

Renovation, boycott and interpretation
کد کتاب : 17483
مترجم :
شابک : 978-9641855125
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نوسازی، تحریم و تاویل اثر نصر حامد ابو زید

نوسازی یک ضرورت بی‌پایان و همیشگی است، این فرآیند پویایی اجتماعی، سیاسی، و فرهنگی را به وجود می‌آورد که بدون آن، زندگی به سکون می‌آید و پویایی و شادابی خود را از دست می‌دهد. نوسازی نه تنها به تمایلات یا اراده‌های شخصی فردی بستگی ندارد، بلکه در محیط‌ها و شرایط تاریخی، اجتماعی، سیاسی، و فکری خاص خود معنا می‌یابد. وقتی بحران همه‌گیری عرصه‌های زندگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، و فرهنگی را فرا می‌گیرد و در اندیشه و نشاط علمی به سطح بالایی ارتقاء پیدا می‌کند، نوسازی به یک ضرورت غیرقابل انکار تبدیل می‌شود.

در حال حاضر، ما در زمانی دیره‌روانه زندگی می‌کنیم که بحران‌ها و چالش‌ها به جای توانایی مقاومت جامعه، به نوعی آرامش و توقف در زندگی مردم منتهی شده است. این شرایط، تنها به بازگویی دستاوردها و توفیقات نسل‌های گذشته منجر شده و به سوالاتی از قبیل آیا انتظار بیهوده برای دستیابی به وضعیتی مطلوب وجود دارد، منجر می‌شود؟

این کتاب شامل چهار مقاله نوشته‌شده توسط مرحوم نصر حامد ابوزید است و آخرین اثری است که از این متفکر برجسته مصری منتشر شده است. این مقالات، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم به موضوع بازسازی گفتمان دینی اشاره دارند، هرچند که در زمان‌ها و به مناسبت‌های مختلفی نوشته شده‌اند.

کتاب نوسازی، تحریم و تاویل

نصر حامد ابو زید
نصر حامد ابو زید (به عربی نصر حامد أبو زید) (متولد ۱۰ ژوئیه ۱۹۴۳—درگذشت ۵ ژوئیه۲۰۱۰) متفکر مصری قرآن و یکی از متکلمان آزاداندیش و پیشرو در اسلام بود. او برای پروژه خود یعنی تفسیر انسانی از قرآن مشهور است.نصر حامد ابو زید در نزدیکی طنطا دنیا آمد. در سن ۱۲ سالگی، او به اتهام هواداری از اخوان المسلمین به زندان افتاد. پس از دریافت آموزش‌های فنی او برای ارتباطات سازمان ملی در قاهره کار کرده‌است. در همان زمان، او در دانشگاه قاهره شروع به تحصیل کرد و درجه کارشناسی خود را در ۱۹۷۲، کار...