کتاب یک سال در میان ایرانیان

A Year amongst the Persians
کد کتاب : 17537
مترجم :
شابک : 978-9647514804
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 607
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

یک سال در میان ایرانیان
A Year amongst the Persians
کد کتاب : 82193
مترجم :
شابک : 978-6222672485
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 560
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

یک سال در میان ایرانیان
A Year amongst the Persians
کد کتاب : 105215
مترجم :
شابک : 978-6001900655
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 629
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1983
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یک سال در میان ایرانیان اثر ادوارد براون

کتاب "یک سال در میان ایرانیان" توسط محققان به عنوان یک اثر فرهنگی مهم انتخاب شده است و بخشی از پایگاه دانش تمدن است که ما آن را می شناسیم. این اثر از مصنوعات اصلی بازتولید شده است و تا حد امکان در مورد اثر اصلی صادق است. کتاب شامل برداشت هایی از زندگی ، شخصیت و اندیشه مردم ایران است ، که در طی دوازده ماه اقامت "ادوارد براون" در کشور ایران در سال های 1887-8 نوشته شده است.
"ادوارد گرانویل براون" (1826-1926) یک شرق شناس انگلیسی بود که به دلیل تحقیقاتش در مورد ایران مشهور بود. در کتاب "یک سال در میان ایرانیان" وی برداشت های خود از فرهنگ فارسی را در پی اقامت یک ساله اش در ایران بازگو می کند. نسخه جدید کتاب حاوی خاطرات مقدماتی است که توسط "ادوارد دنیسون راس" ، یکی دیگر از مستشرقین و دوست نزدیک نویسنده ،نوشته شده است. متن کتاب با غلبه بر آرمان های استعمارگر زمانه ای که در آن نوشته شده است ، روایتی پر جنب و جوش و اندیشمندانه ارائه می دهد که مبتنی بر شیفتگی های واقعی ایرانیان و مردم آن است. برای هر کسی که علاقه دارد در حوزه ی شرق شناسی، سفرنامه نویسی و فرهنگ فارسی ،اطلاعاتش را بالا ببرد "یک سال در میان ایرانیان" یکی از منابع مهم به شمار می رود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.این کتاب علاوه بر معرفی دقیق و ارائه ی تصویری زنده از سرزمین و مردم ایران، در واقع راهنمای مطمئن و مرجع موثق ادبیات و تفکر جدید ایران است و به همین دلیل شایسته است که در کتابخانه ی افراد اهل تحقیق، در کنار دیگر آثار ماندگار تاریخ ادبیات ایران جای گیرد.

کتاب یک سال در میان ایرانیان

ادوارد براون
ادوارد گرانویل براون ‎Edward Granville Browne ‏(۷ فوریهٔ ۱۸۶۲-۱۹۲۶) متولد استوتز هیل، گلاسترشر انگلستان، خاورشناس و ایران‌شناس مشهور بریتانیایی بود. او کتاب‌های زیادی در زمینهٔ تاریخ و ادبیات نگاشته‌است.ادوارد گرانویل براون در ۷ فوریهٔ ۱۸۶۲ در گلاسترشر در جنوب انگلستان به دنیا آمد. تحصیلات دانشگاهی خود را در کالج ایتن آغاز کرد. پدرش، سِر بنجامین براون، کارخانهٔ کشتی‌سازی داشت و می‌خواست که پسرش رشتهٔ مهندسی را ادامه دهد، ولی ادوارد به پزشکی بیشتر علاقه داشت، و...
دسته بندی های کتاب یک سال در میان ایرانیان
قسمت هایی از کتاب یک سال در میان ایرانیان (لذت متن)
اینکه یکی از جالب ترین و آموزنده ترین سفرنامه های دنیا، سالیان سال تجدید چاپ نشود و نایاب بماند، باور کردنی نیست، اما سرنوشت کتاب یک سال در میان ایرانیان ادوارد براون این چنین بوده است. این کتاب که نخستین بار در سال ۱۸۹۳ منتشر شد، به هر دلیل، نتوانست نظرها را آنچنان که سزاوارش بود به خود جلب کند. ولی ما امیدواریم چاپ جدید کتاب که به منزله ی جانی تازه در ای کالبد آن است، سرانجام بتواند مقام شایسته ی خود را در میان سفرنامه های کلاسیک جهان بیابد، گرچه محتوای این کتاب بسیار غنی تر از خاطرات معمولی یک سفر است و از محدوده ی سفرنامه های عادی بسیار فراتر می رود. این کتاب علاوه بر معرفی دقیق و ارائه ی تصویری زنده از سرزمین و مردم ایران، در واقع راهنمای مطمئن و مرجع موثق ادبیات و تفکر جدید ایران است و به همین دلیل شایسته است که در کتابخانه ی اهل تحقیق، در کنار دیگر اثر ماندگار مولف یعنی تاریخ ادبیات ایران، جای گیرد. وظیفه ی دشوار اما دلپذیر نوشتن زندگی نامه ی مختصری برای مقدمه ی چاپ جدید، بنا بر آشنایی چهل ساله ام با مولف، به من محول شده است. زندگی ادوارد گرانویل براون، گذشته از اقامت یک ساله اش در ایران، از ماجرا و هیاهو به دور بوده است و درباره ی رویدادها و حوادث این یک سال نیز، زندگی نامه نویس نمی تواند بر آنچه که مولف به آن روشنی در کتاب بیان کرده است، چیزی اضافه کند. بنابراین هدف من فقط ارائه ی تصویری خواهد بود که نشان دهنده ی منش، شخصیت، جاذبه. استعدادها و اهداف و مقاصد او است.