کتاب رازوری زنانه

The Feminine Mystique
کد کتاب : 1758
مترجم :

علی عبدی
مهدی مجتهدی
حسین ورجاوند
یاشار گرمساری
شابک : 978-0050245057
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 372
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1963
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

در فهرست کتاب های سیاسی برگزیده

معرفی کتاب رازوری زنانه اثر بتی فریدان

کتاب رازوری زنانه، اثری نوشته ی بتی فریدان است که نخستین بار در سال 1963 وارد بازار نشر شد. جریان ساز، پیشگامانه، کلاسیک؛ این صفت ها فقط می توانند بخشی از تأثیر ماندگار کتاب رازوری زنانه را توصیف کنند. این کتاب جذاب و خواندنی به تشریح مشکلی می پردازد که نامی ندارد: باورها و نهادهایی آسیب زا که اعتماد به نفس زنان نسبت به توانایی های فکریشان را تضعیف کرده و آن ها را در خانه محبوس نگه داشته اند. بتی فریدان این کتاب را در زمانه ای نوشت که در آن، اغلب زنان در نوجوانی ازدواج می کردند و شصت درصد از بانوان دانشجو از تحصیل کناره می گرفتند تا وارد زندگی مشترک شوند. فریدان در کتاب رازوری زنانه، مشکلات و آرزوهای به سرانجام نرسیده ی یک نسل را واکاوی می کند و به زنان نشان می دهد چگونه می توانند کنترل زندگی خود دوباره را در دست بگیرند.

کتاب رازوری زنانه

بتی فریدان
بتی فریدان، زاده ی 4 فوریه ی 1921 و درگذشته ی 4 فوریه ی 2006، نویسنده و فعال اجتماعی فمینیست آمریکایی بود. فریدان از پایه گذاران موج دوم جنبش زنان در آمریکا به شمار می آید. او با نام اصلی بتی نائومی گلدستین در ایلینوی به دنیا آمد و در جوانی در حلقه های مارکسیستی به فعالیت روی آورد. فریدان در سال 1938 به کالج زنانه ی اسمیت رفت. او سپس به روزنامه نگاری روی آورد و مقالاتی در مخالفت با جنگ نوشت. فریدان در سال 1942 با مدرک روانشناسی فارغ التحصیل شد. انتشار کتاب «رازوری زنانه» موجب تشکیل انجمن ملی ...
نکوداشت های کتاب رازوری زنانه
Filled with insights that continue to inspire.
آکنده از بینش هایی که همچنان به الهام بخشی ادامه می دهند.
Barnes & Noble

Required reading for anyone who cares about women.
اثری ضروری برای هر کسی که به بانوان اهمیت می دهد.
Chronicle of Higher Education

A vastly significant book that has made a world of difference.
کتابی بسیار مهم که جهانی از تغییر به وجود آورده است.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب رازوری زنانه (لذت متن)
اگر به تربیت میلیون ها مادر جوانی ادامه بدهیم که بدون هیچ هویت فردی و هیچ تعریفی از توانمندی های شخصیشان، تنها محصور در چارچوب های خانه هستند و به این دلیل درکی از بنیاد ارزش های فردی نداشته و قادر نیستند این مهم را به فرزندانشان نیز انتقال دهند، به سادگی در دام از دست دادن فضای انسانی افتاده ایم.

ناسازگاری عجیبی میان زندگی ما به عنوان زن و تصویری که سعی می کردیم با آن سازگار شویم، وجود داشت که من دست آخر آن را «رازوری زنانه» نامیدم. پرسش دیگر من آن بود که آیا زنان دیگر هم با این شکاف اسکیزوفرنیک و پیامد هایش مواجه هستند؟

اگر قرار باشد یک شغل برای یک زن راه خروج از تله باشد، او باید بتواند آن را به عنوان بخشی از طرح زندگی جدی بگیرد؛ شغلی که در آن بتواند به عنوان بخشی از جامعه رشد کند.