کتاب قصه های قرآن

Quran Tales
"با نگاهی به مثنوی مولوی"
کد کتاب : 17588
شابک : 978-9644487170
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 293
سال انتشار شمسی : 1396
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب قصه های قرآن اثر محمدرضا مرعشی پور

قصه های قرآن از زندگی پیامبران و ماجراهایی که با امت های خود داشته اند، از رخدادها و شخصیت های تاریخی و نیز از موجودات فرازمینی سخن می گوید، اما به جزئیات نمی پردازد و از حقیقت وقایع برای رسیدن به اهداف خود، که پند دادن است و بیان حکمت و عبرت، بهره می گیرد.
نگاه مفسران به قصه های قرآن یکسان نیست؛ برخی از ایشان عین تاریخ شان می دانند و برخی دیگر نگاهی نمادین و عارفانه و برخی نیز نگرشی بینابین به آنها دارند.
این مجموعه بر پایه تفسیرهای سورآبادی، کشف الاسرار میبدی، ترجمه تفسیر طبری، تورات و منابع معتبر دیگری مثل تاریخ بلعمی فراهم آمده است، اما برای اینکه به خواننده فهیم دیدی جامع در این باره داده باشد، در آغاز هر بخش شعر مناسبی از مثنوی مولوی آورده است زیرا تا این عارف فرهیخته، همان گونه که قرآن از قصه ها برای اهداف خاص تربیتی و اخلاقی اش سود می برد، او نیز با برداشت های منحصر به فردی که دارد، برای اهداف خاص عرفانی خود به کارشان می گیرد.

کتاب قصه های قرآن

محمدرضا مرعشی پور
محمدرضا مرعشی پور متولد 1325 در شهر شوشتر است. در زمانه ایی که کمتر کسی به یادگیری زبان و ادبیات عربی علاقه نشان می‌داد در زبان و ادبیات عرب بدون استاد دیدن و خود آموخته، متبحر شد.وی آثار مهمی از نویسندگان عرب از جمله نجیب محفوظ را به فارسی برگردانده است.«کوچه مَدَق»، «راه»،«خواب»[مجموع داستان] از جمله ترجمه های وی از آثار محفوظ است.وی اثر معروف زکریا تامر « تندر » ونیز آثار دیگری را از نویسندگان بزرگ عرب نظیر جرجی زیدان، احسان عبدالقدوس، ا...
دسته بندی های کتاب قصه های قرآن