کتاب ذهنیت موسس

The Founder’s Mentality
کد کتاب : 17671
مترجم :

شابک : 978-6007677803
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 264
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب ذهنیت موسس اثر کریس زوک

در کتاب« ذهنیت موسس » درباره سه اصل مدیریتی و جلوگیری از مشکلات ناشی از گسترش کسب و کار می خوانیم . چرا دستیابی به رشد سود آور و پایدار بسیار سخت است؟ اکثر مدیران شرکت های خود را به نحوی مدیریت می کنند که گویی راه حل آن مشکل در محیطی خارج از شرکتشان نهفته است راه هایی مانند یافتن یک بازار جذاب ، تدوین استراتژی درست ، دست یابی به مشتریان جدید. اما وقتی "باین" و شرکت "کریس زوک و جیمز آلن" نویسندگان کتاب، این سوال را بررسی کردند ، دریافتند که 90 درصد زمان هایی که شرکت ها نمی توانند به اهداف گسترشی خود دست یابند ، ریشه ی مشکلات داخلی است . اگر بخواهیم تعداد معدودی از این مشکلات را نام ببریم،می توان به از دست دادن مسئولیت پذیری ، تکثیر روندها و بوروکراسی اشاره کرد. از این گذشته ، شرکت ها با گسترش فعالیت هایشان ، مجموعه ای از بحران های داخلی را که در مراحل مشخصی قابل پیش بینی هستند، تجربه می کنند. حتی در شرکت هایی که روند درستی دارند، این بحران ها اگر به درستی اداره نشوند ، توانایی رشد بیشتر شرکت را مختل کرده و می توانند به طور جدی منجر به آغاز روندی نزولی شوند.

کتاب ذهنیت موسس

کریس زوک
کریس زوک نویسنده و شریک تجاری در Bain & Company است، که شیوه استراتژی جهانی خود را رهبری می کند. وی در حال حاضر در آمستردام، هلند و در بوستون، ماساچوست زندگی می کند. وی توسط تایمز (لندن) به عنوان یکی از 50 متفکر برتر تجارت در جهان ذکر شده است.
نکوداشت های کتاب ذهنیت موسس
If your company isn’t soaring as anticipated, look inside not out. Chances are your problems aren’t due to market forces but rather issues such as a distancing from core principles, becoming deaf to your consumer’s voice and sometimes a founder not empowering his people. These are some of the insights gleaned from The Founder’s Mentality.
اگر شرکت شما آنچنان که پیش بینی شده سر به فلک نمی کشد ، به داخل و بیرون نگاه نکنید. احتمالا مشکلات شما به دلیل نیروهای بازار نیست ، بلکه به مواردی از قبیل فاصله گرفتن از اصول اصلی ، بی توجهی به صدای مصرف کننده و گاه قدرت نبخشیدن موسس به نیروهای خود بستگی دارد . اینها برخی از بینش های دستچین شده از ذهنیت موسس هستند.
USA Today USA Today

قسمت هایی از کتاب ذهنیت موسس (لذت متن)
رویای همۀ شرکت هایی که تازه متولد می شوند این است که روزی به سازمانی بزرگ و حرفه ای تبدیل شوند و سری توی سرها درآورند. اما پس از مدتی گرفتار پارادوکس رشد می شوند: «رشد باعث ایجاد پیچیدگی می‏شود و پیچیدگیْ خودْ قاتل خاموش رشد است». به بیان دیگر، رشد، رشد را نابود می کند. موضوع این کتاب، رشد سودآور پایدار است. اینکه چطور شرکتی قادر به کسب و حفظ رشد سودآور شود پرسشی اساسی است که پاسخ ساده ای برای آن وجود ندارد.