کتاب فرزند تمام ملل

Child of All Nations
کد کتاب : 17760
مترجم :
شابک : 978-9643293598
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 408
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرزند تمام ملل اثر پرامودیا آنانتاتور

در «زمین ابنای بشر»، جلد نخست چهارگانه ی بورو، خواننده با داستان مینکی، جوانک هجده ساله ی عاشق پیشه، آشنا شده است. در «فرزند تمام ملل» مینکی بخشی از طلایه دارانی شده که می توانند چهره ی هند شرقی را تغییر دهند. نیروهای تغییر تأثیرگذار در اوایل قرن بیستم مینکی را شکل می دهند، همان طور که آهن را بر سندان می کوبند و شکل می دهند. مینکی در سرزمین خویش با مسائلی روبه رو شده که خواب شان را هم نمی دید. مهم ترین موضوع این که با نمایندگان مردم خویش سروکار پیدا می کند: رعیت ها. «فرزند تمام ملل» درس های تازه و مبارزه طلبی های بزرگ تری در چنته دارد.

کتاب فرزند تمام ملل

پرامودیا آنانتاتور
پرامودیا انانتا تور (انگلیسی: Pramoedya Ananta Toer؛ ۶ فوریه ۱۹۲۵ – ۳۰ آوریل ۲۰۰۶ (۸۱ سالگی)) یک رمان‌نویس، نویسنده و پژوهشگر تاریخ و مردم اهل اندونزی بود.آثار او به دوران استعمار اندونزی، مبارزه برای استقلال اندونزی تحت اشغال ژاپن در طول جنگ جهانی دوم و همچنین پس از استعمار رژیم‌های اقتدارگرای سوکارنو و سوهارتو می‌پردازد و حاوی شخصیت‌ها و نکاتی از تاریخ ملی اندونزی است. حاکمیت هلند او را از ۱۹۴۷ تا ۱۹۴۹ به زندان انداخت و همچنین از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۹ در زمان رژیم سوهار...
قسمت هایی از کتاب فرزند تمام ملل (لذت متن)
داستان عجیبیه. داستان موی دم موشی. روزگاری که اروپا شیفته ی تمدن ما بود، فرانسوی ها از موی دم موشی خوش شون اومد. بعد، آقا، موی دم موشی بین هلندی ها هم مد شد. حتی بین آمریکایی ها... اما این ها مال وقتیه که اروپا مدت زیادی نبود ما رو می شناخت. حالا اوضاع فرق کرده اما جالب اینه که اروپایی ها هنوز موی دم موشی می بندن. حتا آمریکایی ها موقعی که انقلاب کردن! در دوران جلال و جبروت فرانسه، مردمش علاوه بر موی دم موشی از عادت قوباغه خواری چین هم تقلید کردن، عادتی که به نظر بقیه ی ملت ها خفت بار می رسید. حالا موی دم موشی در اصل چی بوده، آقا؟ هیچی نبوده به جز نماد بردگی و فرمان برداری، از وقتی باب شده که مردمان شمالی به چین حکومت می کردن، آقا، موی دم موشی در چین نشونه ی تحقیر بوده. در اروپا برعکس شده. شده نشونه ی فتح و پیروزی همون روزگار، همون عصر. مردم چین عادت داشتن قورباغه بخورن چون فقیر بودن، قورباغه خواری اروپایی نشونه ی شأن و منزلته. تاریخ این قدر وارونه شده.