کتاب این است مذهب من

My Religion
کد کتاب : 17765
مترجم : باقر موسوی زنجانی
شابک : 978-6007436479
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب این است مذهب من اثر مهاتما گاندی

از آنجائیکه زندگی گاندیجی چیزی جز تلاش برای به تحقق رساندن مکتب و آرمان هایش نبود ، در این «کتاب این است مذهب من»
سعی شده است که مطالبی از نوشته ها و سخنرانی های گاندی به خواننده ارائه شود ، که تصویری نسبتا کامل از دین و آئین شخصی گاندیجی برای خواننده ترسیم شود.
این واقعیت که دین منبع اصلی فعالیت های گاندی بود ، بدین معناست که تمام آنچه او در طول فعالیت عمومی خود نه تنها در حوزه دین بلکه در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و زندگی اجتماعی نیز گفت و انجام داد ، به این دین مربوط می شد . برای او دینی که به همه ابعاد زندگی مربوط نمی شد ، اصلا دین نبود. در این صورت ، هیچ روایتی از دین وی نمی تواند کافی باشد که کل فلسفه رفتار او را ، چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی ، ارائه ندهد.
گاندی یک هندو متولد شد. اما هندوئیسم او مربوط به خودش بود. ریشه در هندوئیسم باستان داشت ، اما با توجه به ارتباط او با سایر ادیان ، به ویژه مسیحیت ، رشد و توسعه یافت. و با این حال ، اگر او مجبور به داشتن برچسبی بود ، برچسبی که او ترجیح می داد و نه تنها به دلیل حق تولد بلکه ذاتا برای او بود ، هندوئیسم ، آیین نیاکان او بود.
گاندی این روحیه جوان گرایانه هندوئیسم را در خود به تصویر می کشد ، که آن را همیشه شاداب ، زنده و رو به رشد نگه داشته است.

کتاب این است مذهب من

مهاتما گاندی
گاندی، زاده ی 2 اکتبر 1869 و درگذشته ی 30 ژانویه ی 1948، رهبر سیاسی و معنوی هند بود که مردم این کشور را در راه آزادی از استعمار امپراتوری بریتانیا رهبری کرد.گاندی در گجرات هند به دنیا آمد و در سیزده سالگی با دختری همسن خود ازدواج کرد. گاندی برای وحدت میان مسلمانان و هندوهای هند، یک ماه روزه گرفت و در رژه ی نمک به همراه چند صد هزار هندی، 400 کیلومتر راه پیمود تا از آب دریا نمک بگیرد و با این عمل، قانون مالیات نمک را بی اعتبار سازد. این مبارزه با دعوت هندی ها برای تحریم کالاهای انگلیسی بود و با...
دسته بندی های کتاب این است مذهب من
قسمت هایی از کتاب این است مذهب من (لذت متن)
تماشای نمایش چند نفر برهنه که نمایش سیاری به نام «هریش چندرا» را می دادند مرا | منقلب ساخت، به طوری که سعی کردم رموز و دقایق آن را فرا گرفته و در منزل - با بچه ها - آن را تقلید کنم، به خود می گفتم من چرا نباید مانند «هریش چندرا» راستگو و درست کردار باشم، اثر نمایشنامه به من الهام بخشید که تا عمر دارم به دنبال راستی بروم و از امتحانات سختی که «هریش چندرا» گذاشت بگذرم.

با خاتمه ی جنگ دوم جهانی تقاضای ملت هند برای گرفتن حکومت خودمختاری اوج گرفت، پاسخ انگلیس ها به این تقاضا خیلی خشن و بی رحمانه بود: به موجب، «قانون رولت» انگلیسی ها به کشتار دسته جمعی هندیان در امریتسار، جلیان، الاباغ دست زدند. ملت فاتحی مردمان هند را به تمسخر گرفته و به مبارزه دعوت می کرد. در این هنگام گاندی مشعل فروزان جنگ مقدس «سواراج» را در دست گرفت