کتاب امید در تاریکی

Hope in the Dark
تاریخ های ناگفته، احتمالات بی کران
کد کتاب : 17827
مترجم :
شابک : 978-6008067443‬‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب امید در تاریکی اثر ربکا سولنیت

کتاب امید در تاریکی کتابی قدرتمند و تاثیر گذار نوشته ی ربکا سولنیت است. امید او در تاریکی برای مقابله با ناامیدی رادیکالها در لحظه ای که آنها در اوج قدرت دولت بوش تنها بر ضررهای خود متمرکز شده بودند و به پیروزی های پشت سرشان پشت کرده بودند نوشته شده است - و تغییرات غیر قابل تصوری که به زودی در راه خواهند بود. در این کتاب ، او یک امید بنیادی را مطرح می کند که به عنوان تعهدی است برای انجام کنش در جهانی که آینده آن نامشخص و غیرقابل درک است. سولنیت با بهره گیری از دهه ها فعالیت خود و خوانش گسترده ای از تاریخ زیست محیطی ، فرهنگی و سیاسی ، استدلال می کند که رادیکال ها از تاریخی طولانی و فراموش شده از پیروزی های تحول آفرین در پشت سر خود دارند ، و پیامدهای مثبت اقدامات ما همیشه بلافاصله دیده نمی شود ، یا حتی ممکن است قابل اندازه گیری نباشد. او بیان می کند که علت این بدبینی و ناامیدی به اعتماد بیجا نسبت به آنچه قرار است بعد اتفاق بیفتد است. اکنون ، او در مقدمه ی کتابش چگونگی پیدایش آن را توضیح می دهد، یک علامت فرعی جدید که به ما کمک می کند چگونه در دنیای غم انگیز خود امیدوار باشیم و عمل کنیم..
نویسنده ، مورخ و فعال ، ربکا سولنیت، نویسنده هجده کتاب در مورد فمینیسم ، تاریخ غربی و بومی ، قدرت مردمی ، تحولات اجتماعی و شورش ، سرگردانی ، راه رفتن ، امید و فاجعه است. است .
امید در تاریکی از امید به تغییر آن هم در سطح جهانی حرف می زند و به خوانندگان کمک می کند دید درستی در مورد تغییرات اجتماعی و سیاسی جامعه ی خود داشته باشند.

کتاب امید در تاریکی

ربکا سولنیت
ربکا سولنیت (زاده ۱۹۶۱) نویسنده آمریکایی است. او درباره موضوعات مختلفی از جمله فمینیسم، محیط زیست، سیاست، مکان و هنر نوشته است.او در سال 1961 در بریجپورت، کانکتیکات، از پدری یهودی و مادری کاتولیک ایرلندی به دنیا آمد. در سال 1966، خانواده او به نواتو، کالیفرنیا نقل مکان کردند، جایی که او بزرگ شد. او دبیرستان را به‌کلی رها کرد و در یک دبیرستان جایگزین در سیستم مدرسه دولتی ثبت‌نام وتا کلاس دهم در آنجا بود پس از آن در کالج راهنمایی ثبت نام کرد. وقتی 17 ساله بود برای تحصیل به پاریس رفت. ...
نکوداشت های کتاب امید در تاریکی
No writer has better understood the mix of fear and possibility, peril and exuberance that's marked this new millennium.
هیچ نویسنده ای بهتر از او ترکیبی از ترس و احتمال ، خطر و شور و نشاط که این هزاره جدید را رقم زده بهتر درک نکرده است..
Bill McKibben

Rebecca Solnit is a national literary treasure: a passionate, close-to-the-ground reporter with the soul and voice of a philosopher-poet.
ربکا سلنیت یک گنجینه ادبی ملی است: گزارشگری پرشور ، همگام بار زمانه، با روح و صدای یک شاعر فیلسوف.
Adam Hochschild

Hope In the Dark changed my life.
این کتاب زندگی مرا تغییر داد.
Astra Taylor

قسمت هایی از کتاب امید در تاریکی (لذت متن)
فراموشی به انحای گوناگونی به ناامیدی منتهی می شود. وضع موجود می خواهد شما باور کنید تغییرناپذیر، ناگزیر و رویین تن است و فقدان خاطره یک دنیای در حال تغییر پویا هم به این دیدگاه دامن می زند. به بیان دیگر وقتی ندانید چیزها چقدر تغییر کرده اند، تغییر در حال وقوع آنها با امکان تغییر آنها را هم نمی بینید.

رنج دیگری که فراموشی به همراه می آورد فقدان نمونه های تغییر مثبت، قدرت مردمی و شواهدی است که نشان دهد ما | می توانیم باعث تغییر شویم و قبلا هم این کار را کرده ایم. جرج اورول نوشت: «کسی که مهار گذشته را در اختیار دارد حال را هم کنترل می کند. کسی که حال را کنترل می کند گذشته را هم در اختیار دارد.» در اختیار گرفتن گذشته با شناختن آن آغاز می شود؛ داستان هایی که ما راجع به کیستی خود و کارهایی که انجام دادیم تعریف می کنیم به کارهایی که می توانیم انجام دهیم و انجام خواهیم داد شکل می دهد.

اظهارنظر مورد علاقه من راجع به تغییر سیاسی از آن ژوانی یکی از اعضای بلندرتبه دولت مائو در چین است. وقتی در اوایل دهه ۱۹۷۰ از او نظرش را راجع به انقلاب فرانسه پرسیدند پاسخ داد: «برای اظهارنظر خیلی زود است.» برخی استدلال می کنند که او راجع به شورش های ۱۹۶۸ حرف میزد و نه فروپاشی سلطنت در ۱۷۸۹، اما حتی با چنین فرضی این حرف بیان گریک دیدگاه بلندنظرانه و جامع است. صحه گذاشتن بر این دیدگاه که حتی چهار سال پس از واقعه هم نمی توان حکم قطعی صادر کرد ناشی از زیستن با عدم قطعیت خالی از تعصبی است که این روزها افراد زیادی تحملش را ندارند.