کتاب مقدمه ای سیاسی بر فلسفه

An Introduction to Political Philosophy
کد کتاب : 17886
مترجم :
شابک : 978-9643293314
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 423
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مقدمه ای سیاسی بر فلسفه اثر لئو اشتراوس

زندگی بدون دولت چگونه خواهد بود؟ چه چیزی دولت را توجیه می کند؟ چه کسی باید حکومت کند؟ شهروند چقدر باید از آزادی برخوردار باشد؟ اموال چگونه باید عادلانه تقسیم شود؟ کتاب "مقدمه ای سیاسی بر فلسفه" به بررسی مشکلات محوری درگیر در فلسفه سیاسی و تلاش های گذشته برای پاسخگویی به آن می پردازد.

لئو اشتراوس به آثار افلاطون، هابز، لاک، روسو، میل، مارکس، و رالز (از جمله دیگران) میپردازد و چگونگی گسترش بحث‌های فیلسوفان را بررسی می‌کند و به دنبال پاسخ‌های احتمالی برای این پرسش‌های تحریک‌آمیز می‌گردد. فصل آخر او به مسائل اخیرتر می پردازد، به ویژه نظریه سیاسی فمینیستی. این کتاب ارزشمند که توسط یاشار جیرانی به فارسی برگردانده شده و نشر آگه آنرا منتشر کرده است، یک منبع قابل ملاحظه برای دانشجویان رشته های مرتبط با جامعه شناسی و علوم سیاسی است. علاقه مندان و پژوهشگران مستقل در حوزه فلسفه سیاسی نیز می توانند از این کتاب با ارزش استفاده کنند.

لئو اشتراوس فیلسوف سیاسی آلمانی-آمریکایی بود که در فلسفه سیاسی کلاسیک تخصص داشت. اشتراوس که در آلمان از پدر و مادری یهودی متولد شد، بعدا از آلمان به ایالات متحده مهاجرت کرد. او بیشتر دوران حرفه‌ای خود را به عنوان استاد علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو گذراند، جایی که چندین نسل از دانشجویان را تدریس کرد و پانزده کتاب منتشر کرد. اشتراوس که در سنت نئوکانتی نزد ارنست کاسیرر آموزش دید و در آثار پدیدارشناسان ادموند هوسرل و مارتین هایدگر غوطه ور بود، شهرت خود را با کتاب های راهگشا در مورد اسپینوزا و هابز و سپس با مقالاتی در مورد میمونیدس و فارابی تثبیت کرد. در اواخر دهه 1930، تحقیقات او بر کشف مجدد نوشتار باطنی متمرکز شد، در نتیجه اشراف جدیدی از افلاطون و ارسطو، بازنگری تفسیر آنها از طریق فلسفه اسلامی و یهودی قرون وسطی، و تشویق به کارگیری آن ایده ها در نظریه سیاسی معاصر.

کتاب مقدمه ای سیاسی بر فلسفه

لئو اشتراوس
لئو اشتراوس (Leo Strauss)‏ (۲۰ سپتامبر ۱۸۹۹ در کیرشن آلمان – ۱۸ اکتبر ۱۹۷۳ در آناپولیس آمریکا) نظریه‌پرداز و مورخِ فلسفه سیاسی آلمانی - آمریکایی بود. تلفظ آلمانی نام او اشتراوس و تلفظ انگلیسی آن استراوس است.اشتراوس در خانواده‌ای یهودی در آلمان به دنیا آمد. وی از تأثیرگذارترین نظریه‌پردازان فلسفه سیاسی قرن بیستم محسوب می‌شود. وی شاگردان زیادی را در دانشگاه شیکاگو تربیت کرد و محققان برجسته‌ای که به اشتراوسی‌ها معروف هستند، از مکتب فکری او پیروی می‌کن...
دسته بندی های کتاب مقدمه ای سیاسی بر فلسفه