کتاب حقوق طبیعی و تاریخ

Natural Right and History
کد کتاب : 17888
مترجم :
شابک : 978-6229027011
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1953
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب حقوق طبیعی و تاریخ اثر لئو اشتراوس


در این اثر کلاسیک کتاب حقوق طبیعی و تاریخ ، لئو اشتراوس مسئله حق طبیعی را بررسی می کند و استدلال می کند که در واقعیت پایه و اساس محکمی برای تمایز بین درست و غلط در اخلاق و سیاست وجود دارد. در یکصدمین سال تولد اشتراوس و پنجاهمین سالگرد سخنرانی های والگرین که باعث پیدایش این اثر شد ، حق طبیعی و تاریخ همچنان مانند گذشته بحث برانگیز و اساسی است.

"اشتراوس ... سهم قابل توجهی در درک بحران فکری دارد که در آن قرار داریم.

لئو اشتراوس (1899-1973) رابرت مینارد هاچینس استاد برجسته خدمات برجسته علوم سیاسی در دانشگاه شیکاگو بود.
این یک کتاب عجیب است. گزیده های زیر را به عنوان مثال در نظر بگیرید: «ایده حق طبیعی باید مجهول باشد تا زمانی که ایده طبیعت ناشناخته باشد. کشف طبیعت کار فلسفه است. در جایی که هیچ فلسفه ای وجود نداشته باشد ، به هیچ وجه از حق طبیعی آگاهی وجود ندارد. " و در امتداد خطوط مشابه: «کشف طبیعت لزوما مقدم بر کشف حق طبیعی است. فلسفه قدیمی تر از فلسفه سیاسی است. " اکنون ، درست قبل از بیان این اظهارات ، ما خوانده بودیم که "زندگی سیاسی که از ایده حق طبیعی چیزی نمی داند ، لزوما از امکان علم سیاسی و در واقع ، از امکان علم به عنوان مثال ، بی اطلاع است ، فقط به عنوان یک زندگی سیاسی که از امکان علم آگاه است ، لزوما حق طبیعی را به عنوان یک مسئله می داند. "

کتاب حقوق طبیعی و تاریخ

لئو اشتراوس
لئو اشتراوس (Leo Strauss)‏ (۲۰ سپتامبر ۱۸۹۹ در کیرشن آلمان – ۱۸ اکتبر ۱۹۷۳ در آناپولیس آمریکا) نظریه‌پرداز و مورخِ فلسفه سیاسی آلمانی - آمریکایی بود. تلفظ آلمانی نام او اشتراوس و تلفظ انگلیسی آن استراوس است.اشتراوس در خانواده‌ای یهودی در آلمان به دنیا آمد. وی از تأثیرگذارترین نظریه‌پردازان فلسفه سیاسی قرن بیستم محسوب می‌شود. وی شاگردان زیادی را در دانشگاه شیکاگو تربیت کرد و محققان برجسته‌ای که به اشتراوسی‌ها معروف هستند، از مکتب فکری او پیروی می‌کن...
دسته بندی های کتاب حقوق طبیعی و تاریخ