کتاب چشم های ذاتا مشکی

Selected Poems
کد کتاب : 17971
مترجم :
شابک : 978-6003046320
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 60
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب چشم های ذاتا مشکی اثر محمود درویش

«محمود درویش» شاعر و نویسنده فلسطینی بود که به عنوان شاعر ملی فلسطین شناخته می‌شد. او جوایز متعددی را برای آثارش دریافت کرد. درویش از فلسطین به عنوان استعاره ای برای از دست دادن عدن، تولد و رستاخیز، و رنج خلع ید و تبعید استفاده کرد. او به عنوان تجسم و بازتاب «سنت شاعر سیاسی در اسلام، مرد عمل که عملش شعر است» توصیف شده است. او همچنین به عنوان سردبیر چندین مجله ادبی در فلسطین خدمت کرد.
نوشته های اولیه درویش به سبک کلاسیک عربی است. در دهه 1970 او شروع به دور شدن از این قوانین کرد و تکنیک «آزادی شعر» را اتخاذ کرد که کاملا از هنجارهای شعر کلاسیک تبعیت نمی کرد. دیکشنری شبه رمانتیک آثار اولیه او جای خود را به زبان شخصی تر و انعطاف پذیرتر داد و شعارها و زبان اعلانی که مشخصه شعر اولیه او بود جای خود را به اظهارات غیرمستقیم و ظاهرا غیرسیاسی داد.
درویش قبل از پیوستن به سازمان آزادیبخش فلسطین در بیروت، عضو راکه، حزب کمونیست اسرائیل بود. در سال 1970 به مسکو رفت. سپس در سال 1971 به قاهره نقل مکان کرد و در روزنامه الاهرام مشغول به کار شد. در بیروت، در سال 1973، او ماهنامه شوعون فیلیستینیه (امور فلسطین) را سردبیر کرد و به عنوان مدیر در مرکز تحقیقات فلسطین ساف مشغول به کار شد و به این سازمان پیوست. پس از جنگ لبنان، درویش اشعار سیاسی قصیدات بیروت (1982) و مدیح الذیل العلی (1983) را سرود. درویش در سال 1987 به عضویت کمیته اجرایی ساف انتخاب شد. در سال 1988 اعلامیه‌ای نوشت که اعلامیه استقلال مردم فلسطین بود. در سال 1993، پس از توافق اسلو، درویش از کمیته اجرایی ساف استعفا داد.

کتاب چشم های ذاتا مشکی

محمود درویش
محمود درویش (زادهٔ ۱۳ مارس ۱۹۴۱ – ۹ اوت ۲۰۰۸) شاعر و نویسنده فلسطینی بود. او بیش از سی دفتر شعر منتشر کرد و شعرهای او که بیشتر به مسئله فلسطین مربوط می‌شد در بین خوانندگان عرب و غیر عرب شهرت و محبوبیت داشت. برخی از شعرهای او به فارسی ترجمه و منتشر شده‌است. وی مدتی عضو سازمان آزادیبخش فلسطین بود و در ۱۹۹۳ در اعتراض به پذیرش پیمان اسلو از این سازمان استعفا داد. درویش از تشکیل دولتی مستقل در کنار کشور اسرائیل دفاع می‌کرد. او میهن‌پرستی بود که با گرایش‌های یهودی&zwn...
دسته بندی های کتاب چشم های ذاتا مشکی
قسمت هایی از کتاب چشم های ذاتا مشکی (لذت متن)
همچنان پابرجاست ... گل های زنبق ... در شمعدانی ها ... و عزایی که به ارث بردیم ... زمینی که تشنه است ... و ابرهای خسیس ... یه یاد آوردم وردی را که مادربزرگ ناخودآگاه می خواند ... این بود تمام آرزوی کودکی ام ...