کتاب در تبیین جهان

To Explain the World
کنکاشی در پیشرفت و تبیین علوم جدید
کد کتاب : 17999
مترجم :

شابک : 978-6001171659
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 412
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

تاریخ علم: تبیین جهان هستی
To Explain the World: The Discovery of Modern Science
کد کتاب : 22094
مترجم :
شابک : 978-6006043708
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در تبیین جهان اثر استیون واینبرگ

"در تبیین جهان" کتابی است به قلم "استیون واینبرگ" که به "کنکاشی در پیشرفت و تبیین علوم جدید" می پردازد. این اثر تفسیری استادانه در مورد تاریخ علم از یونانیان تا دوران مدرن را توسط "استیون واینبرگ" ارائه می کند. "استیون واینبرگ" ، فیزیکدان برنده جایزه نوبل است و "در تبیین جهان" کتابی است قابل تأمل و مهم که توسط یکی از برجسته ترین دانشمندان و روشنفکران زمان ما به نگارش درآمده است.
"استیون واینبرگ" ما را به گردشی طی قرن ها از میلتوس باستان تا بغداد قرون وسطایی و آکسفورد ، از آکادمی افلاطون و موزه اسکندریه تا مدرسه کلیسای جامع و انجمن سلطنتی لندن می برد. او نشان می دهد که دانشمندان دوران باستان و قرون وسطی نه تنها آنچه را که ما از جهان می فهمیم درک نکرده اند ، بلکه آنها نمی دانستند چه چیزی برای فهمیدن وجود دارد ، یا اینکه چگونه آن را درک کنند. با این وجود ، طی قرن ها ، در نتیجه ی تلاش برای حل رمز و رازهایی مانند حرکت عجیب و غریب و رو به عقب سیارات و جزر و مد امواج، سرانجام روش مدرن علم ظهور کرد. در طول کتاب "در تبیین جهان" ، "استیون واینبرگ" به بررسی نزاع ها و همکاری های تاریخی بین علم و حوزه های رقابت کننده ای همچون دین ، فناوری ، شعر ، ریاضیات و فلسفه می پردازد.
"در تبیین جهان" کاوشی روشنگر از برداشت و نحوه ی تجزیه و تحلیل ما پیرامون جهان اطرافمان می باشد و نشان می دهد که در مسیر تلاش برای تعریف جهان، چه اندازه گسترده، جاه طلبانه و سخت است که بخواهیم به اهداف و روش های مدرن علم و اثر این کشفیات بر دانش و تکامل انسان پی ببریم.

کتاب در تبیین جهان

استیون واینبرگ
استیون واینبرگ (به انگلیسی: Steven Weinberg) (زاده ۳ مه ۱۹۳۳ در نیویورک) فیزیکدان مشهور آمریکایی است.او در سال ۱۹۷۹ به همراه عبدالسلام و شلدون لی گلاشو، جایزه نوبل فیزیک را به خاطر ادغام نیروی الکترومغناطیسی با نیروی هسته‌ای ضعیف که به نیروی الکتریکی ضعیف معروف شد، (کهربایی ضعیف) دریافت کرد.
نکوداشت های کتاب در تبیین جهان
A thoughtful history.
تاریخچه ای اندیشمندانه.
New Yorker New Yorker

The long march toward the modern scientific method is well-trodden territory for historians of science, but in tackling this familiar topic, Steven Weinberg offers a thoughtful, supplementary viewpoint.
برداشتن قدم های بلند در مسیر روش های علمی مدرن برای مورخان علوم، یک مسیر پر استفاده محسوب می شود، اما در پرداختن به این موضوع آشنا ، استیون واینبرگ دیدگاهی متفکرانه و تکمیلی ارائه می دهد.
Washington Post Washington Post

Refreshing and well-written. . . . To Explain the World tells a rich, meaningful tale about the emergence of science.
طراوت بخش و با نگارشی عالی...این اثر جهت توضیح یک داستان غنی و معنی دار در مورد ظهور علم به جهان نوشته شده است.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Fascinating. . . . A sweeping narrative of the progression of ideas. . . . Weinberg masterfully explains how the emergence of the modern scientific method, the mechanism by which we interrogate the world and devise well-supported explanations we can be confident in, is itself a discovery.
شگفت انگیز. . . . روایتی گسترده از پیشرفت ایده ها. . . . واینبرگ به طرز ماهرانه ای توضیح می دهد که چگونه ظهور روش علمی مدرن، یعنی همان مکانیزمی که ما به وسیله آن جهان را مورد کاوش قرار می دهیم و توضیحاتی کاملا پشتیبانی شده طراحی می کنیم که می توانیم به آن اعتماد داشته باشیم، خود نوعی کشف به حساب می آید.
Telegraph Telegraph

Weinberg exemplifies a growing tendency in popular science writing to offer the matter of science and not just a superficial reading. It gives the book a bracing intellectuality. . . . This is a great book, a necessary book for our time.
واینبرگ نمونه ای از گرایش رو به رشد نوشتن درباره علوم عامه پسند است که نه فقط یک اثر سطحی بلکه موضوعی علمی را ارائه می دهد. این ویژگی به کتاب، عقلانیتی فرح بخش می دهد. . . . این کتاب یک اثر عالی است ، کتابی ضروری برای زمان ما.
Independent Independent

A refreshing contrast to other tomes on the topic. . . . With To Explain the World, Weinberg reminds us to be humble not only about what we know, but how we know it. It’s a nuance, but an important one.
کنتراست نشاط بخشی با سایر کتاب ها در این خط موضوعی دارد . . . واینبرگ با توضیح درباره ی جهان ، به ما یادآوری می کند که نه تنها در مورد آنچه می دانیم ، بلکه در مورد نحوه شناخت آن فروتنی داشته باشیم. این یک تفاوت جزئی است ، اما مهم است.
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب در تبیین جهان (لذت متن)
من یک فیزیکدان هستم نه مورخ، ولی طی چند سال اخیر به شدت به تاریخ علم علاقمند شده ام. این یک داستان فوق العاده و یکی از جذاب ترین آنها در تاریخ بشر است. دانشمندان زیادی هم هستند از جمله خود من که از این تاریخ بهره برداری فراوانی برده اند. دانش قدیم می تواند کمک و راهنما برای تحقیقات امروزی باشد. همچنین دانش حاصل از تاریخ علم، انگیزه ای برای پیشبرد کارهای فعلی بسیاری از دانشمندان است. امدواریم که تحقیقات ما نیز بخش هر چند کوچکی از تاریخ بزرگ علوم طبیعی محسوب شود. با اینکه در کارهای قبلی ام اشاراتی به تاریخچه علم داشته ام، در این کتاب بیشتری روی فیزیک و نجوم از حدود قرن نوزدهم تا به امروز متمرکز شده ام. هر چند در این دوران چیزهای تازه فراوانی آموخته ایم، اهداف و استاندارهای علوم فیزیک خیلی تغییر نکرده اند. اگر فیزیکدانان در سال 1900 ، از مدل استاندارد کیهان شناسی یا فیزیک ذرات بنیادی آگاهی داشتند، می توانستند موضوات جالبی را کشف کنند، ولی دانشمندان در جستجوی قوانینی بودند که دارای فرمولبندی ریاضی باشند و از نظر تجربی نیز مورد تایید قرار گرفته باشند تا بتوانند پدیده هایی را که وجود دارند، توصیف نمایند. مدتی قبل تصمیم گرفتم که خیلی عمیق تر درباره دوران اولیه تاریخ علم، زمانی که اهداف و استاندارهای علمی هنوز به شکل فعلی درنیامده بودند، تحقیق کنم. طبق رسوم آکادمیک، هرگاه می خواهیم در مورد موضوعی چیزی فرا بگیریم، داوطلبانه به تدریس درباره آن موضوع می پردازیم. طی یک دهه اخیر، در دانشگاه تگزاس بارها و بارها کلاس هایی درباره تاریخچه فیزیک در مقطع کارشناسی و برای دانشجویانی که هیچ پیش زمینه ای دربارۀ علوم، ریاضیات یا تاریخ نداشته اند، دایر کرده ام. این کتاب حاصل مقالات و درس هایم در این کلاس هاست. ولی با گذشت زمان، توانستم مطالبی فراتر از یک روایت ساده، گردآوری کنم. این کتاب چشم اندازی است از فعالیت های دانشمندان عصر جدید، درباره علوم قدیم.