کتاب دختری از پرو

The Bad Girl
کد کتاب : 14123
مترجم :
شابک : 978-6005026696
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 349
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

لی لی بد
The Bad Girl
کد کتاب : 18036
مترجم : شهین وکیلی تهامی
شابک : 978-6009372768
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 364
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دختری از پرو اثر ماریو وارگاس یوسا

دختری از پرو اثر ماریو بارگاس یوسا داستانی در مورد 4 دهه از زندگی مردی به نام ریکاردو و عشق عجیب او به یک دختر اهل پرو می باشد . ریکاردو در دوران کودکی با دختری زیبا و شاد به نام لیلی آشنا می شود . لیلی دختری شیطان است که خود را شیلیایی معرفی می کند و هرگز سایر بچه ها را به خانه دعوت نمی نماید . ریکاردو عاشق لیلی است ولی بعد از مدتی معلوم می شود حرف های دختر بچه دروغ بوده و لیلی از آن محل می رود .

ماجرای رمان از این قرار است که ریکاردو نخستین بار در ابتدای نوجوانی در دهه 1950 در یکی از محلات لیما – پایتخت پرو – با دختری آشنا می شود که او را “شیلیایی کوچک” می نامند. این آشنایی نطفه عشقی طولانی مدت را در او می پرورد و سال ها ریکاردو را به دنبال دختر می کشاند. دختر اهل پرو دختری زیباست که اولویت اول زندگیش خودش می باشد ، او عاشق پول و تجملات است و برای رسیدن به آن ها هر کاری می کند . دخترک به دنبال مردهای پولدار و زندگی پرماجراست و خیلی راحت با پیدا کردن سوژه ثروت مندتر ، سوژه قبلی را در اوج نامردی رها می کند ... کتاب کشمکش های ریکاردو و دختر بد و روند عشق آنهاست .

این رمان ۷ فصل دارد که عناوین شان به این ترتیب است: دختران شیلیایی، نبرد چریکی، نقاش اسب ها در لندن مدرن، دیلماج قلعه مگارو، کودک صامت، آرکویمدس سازنده موج شکن ها، مارسلا در لاواپیز.

کتاب دختری از پرو

ماریو وارگاس یوسا
ماریو بارگاس یوسا، در ۲۸ مارس سال ۱۹۳۶ در آرکیپای پرو به دنیا آمد. وی تنها فرزند پدر و مادرش بود و والدینش پنج ماه بعد از ازدواج از هم جدا شدند. ۱۰ سال اول زندگیش را در بولیوی و با مادرش گذراند. پس از آن که پدربزرگش مقام دولتی مهمی در پرو به دست آورد، همراه مادرش در سال ۱۹۴۶ به سرزمینش بازگشت. دوران کودکی او با سختی سپری شد.در ۱۴ سالگی پدرش وی را به دبیرستان نظام فرستاد که تأثیری ژرف و پایا بر او نهاد و ایده ی نخستین رمانش را در ذهنش پروراند. نگرش داروین گرایانه ی او نسبت به زندگی حاصل تجربه ...
نکوداشت های کتاب دختری از پرو
Llosa writes an unabashed love story and makes no apologies for it. He seamlessly weaves it into the rich texture of the social atmosphere of the times. . . . Written with passion and energy that delivers.
لوسا یک داستان عاشقانه بدون حاشیه می نویسد. او یکپارچه آن را به بافتی غنی از جو اجتماعی زمانه می پوشاند. . . . نوشته شده با شور و اشتیاق و انرژی است.
Rocky Mountain News

Perversely charming . . . irresistibly entertaining.
بسیار جذاب و سرگرم کننده است.
 Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب دختری از پرو (لذت متن)
با تمام وجود می خواهمت . در این چهار سال به جز رویا بافی درباره ی تو و دوست داشتنت هیچ کار نکردم و همین طور لعنت کردنت هر روز و هر شب .

تصمیم گرفته بود در آینده هرگز عاشق نشود . حالا به عشق های سطحی اکتفا می کرد ، چون قبلا همه ی احساساتش را به پای آن دختر ریخته بود .

بد شانسی های احساسی ام بیشتر ناشی از خودم بود تا او ، زیرا او را طوری دوست داشتم که او هرگز قادر نبود همان طور دوستم بدارد ، اگر چه در فرصت های نادری کوشیده بود .