کتاب شتاب دهی

Accelerate: Building Strategic Agility for a Faster-Moving World
دستیابی به چابکی استراتژیک برای دنیایی پرشتاب تر
کد کتاب : 1804
مترجم :
شابک : 978-600-7677-24-7‮
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

معرفی کتاب شتاب دهی اثر جان کاتر

کتاب شتاب دهی، اثری نوشته ی جان کاتر است که اولین بار در سال 2014 منتشر شد. جان کاتر در این کتاب توضیح می دهد که نهادها و شرکت های مختلف چگونه به گونه ای تکامل پیدا کردند که بتوانند نیازهای روزانه ی کسب و کار خود را برآورده کنند. در بیشتر این شرکت ها، تنها یک روش کار ثابت وجود دارد که همه ی امور بر طبق آن به انجام می رسند. اما واقعیت این است که این روش کار مرسوم و تعریف شده، نمی تواند در محیط و شرایطی دوام بیاورد که در آن، بروز تغییرات مختلف و مداوم به اتفاقی استاندارد و نرمال تبدیل شده است. کاتر در کتاب شتاب دهی، از سیستمی جدید سخن می گوید: ساختاری نوین، سریع تر و شبکه ای که می تواند در کنار روش کار اصلی هر سیستم مورد استفاده قرار گیرد و به گفته ی کاتر، یک «سیستم عامل دوگانه» را به وجود آورد؛ سیستمی که به کسب و کارها اجازه خواهد داد با سرعتی بالاتر و به شکلی پایدار با چالش های استراتژیک پیش رویشان مواجه شوند و نیازی به تغییر روند کاری تعریف شده ی خود نیز نداشته باشند.

کتاب شتاب دهی

جان کاتر
جان کاتر، استاد دانشگاه و نویسنده ای آمریکایی است. کاتر در سال 1968 در رشته ی مهندسی الکتریک از MIT فارغ التحصیل شد و تحصیلات خود را در رشته ی مدیریت ادامه داد. او سپس به دانشگاه هاروارد رفت و در مقطع دکتری، در رشته ی مدیریت کسب و کار تحصیل کرد. کاتر از متخصصین شناخته شده ی مباحث مربوط به مدیریت و تجارت است و کتاب هایش در لیست پرفروش ترین کتاب ها قرار داشته اند.
نکوداشت های کتاب شتاب دهی
It will help you accelerate into a better, more profitable future.
این کتاب به شما کمک می کند تا با شتاب به سوی آینده ای بهتر و سودآورتر حرکت کنید.
Goodreads

One of the best leadership books of the year.
یکی از بهترین کتاب های رهبری سال.
Inc. Magazine

A book by a global leadership expert.
کتابی از یک متخصص جهانی در امور رهبری.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب شتاب دهی (لذت متن)
در حال ورود به قلمرویی هستیم که در آن، نابسامانی ها پیش بینی ناپذیر و رشد تغییرات نمایی است؛ تغییراتی که برای رویارویی آن ها آماده نیستیم. در این کتاب، از کارهای موفقی خواهم گفت که پیشتازان این محیط نوپدید را به پیروزی هایی بس بزرگ رسانیده است.

راه حل اما این نیست که دانسته های کنونی را دور بریزیم و چرخ را از نو اختراع کنیم. در عوض، باید به شکلی طبیعی و درون زاد سیستمی نو بازتعریف کرد؛ سیستمی که به چشم موفق ترین کارآفرینان آشناست. این سیستم تازه، سرعت و چابکی را به مجموعه خواهد افزود و این در حالی است که سیستم پیشین به کار خود ادامه خواهد داد و اطمینان و کارایی را فراهم خواهد آورد.

شتاب دهی برای رهبرانی است که هم می خواهند و هم می توانند حقایق عریان و بی پرده ی فضای کسب و کار کنونی را ببینند، تغییر جسورانه را به عنوان یک باید بپذیرند و رهسپار این سفر شوند و جاده را برای دیگران نیز صاف کنند.