کتاب دوباره بیدار شدن در زمان مناسب

To Rise Again at a Decent Hour
کد کتاب : 18145
مترجم :
شابک : 978-0050627167
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 371
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

نامزد جایزه من بوکر سال 2014

برنده جایزه دیلان توماس سال 2014

معرفی کتاب دوباره بیدار شدن در زمان مناسب اثر جاشوا فریس

«دوباره بیدار شدن در زمان مناسب» اثر نویسنده جوان و نوگرای آمریکایی، جاشوا فریس ( -۱۹۷۴) است که در سال ۲۰۱۴ نامزد جایزه بوکر شد. پیش از این، رمان «بی نام» او در ایران منتشر شده است. فریس با نخستین اثرش «آنگاه به پایان رسیدم» توانست جایزه «پن» ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۰۷ را که از سوی بنیاد همینگوی اهدا می شود، به دست آورد.
داستان کتاب جدید او یعنی رمان «دوباره بیدار شدن در زمان مناسب» در مورد مردی به نام «پائول و روکه» است که از مجموعه ای از تناقضات بوجود آمده. او دنیا را دوست دارد اما نمی داند که چگونه در آن زندگی کند. او دندان پزشکی معتاد به سیگار و گوشی آیفون خود و یک غیرمذهبی است در حالی که به طور کامل خود را از خدا جدا نمی داند. روزی یک نفر خود را در فضای مجازی به جای او جا می زند و وحشتی اینترنتی پائول را فرامی گیرد. به نام او صفحات توئیر و فیس بوک بوجود می آید. چیزی که شاید در ابتدا نقض فجیع زندگی خصوصی او بود به وحشتی ترسناک می رسد. کار به جایی می رسد که تصور می شود پائول در نقش مجازی، از واقعیت آن بهتر بوده است. در ادامه برای پائول این مسئله ایجاد می شود که چرا هویت او عمیقا دزدیده شده است؟
در نگاه کلی، این کتاب قهقهه ای ناگهانی و بلند در مورد پوچی های دنیای مدرن و سوال های بنیادین معنی زندگی، عشق و درستی است. این اثر آن چنان جذاب است که همانند مسابقات ناتمام و طولانی استقامت دوچرخه سواری فرانسه شما را با خود تا انتها می کشاند.

کتاب دوباره بیدار شدن در زمان مناسب

جاشوا فریس
جاشوآ در سال ۱۹۷۴ در دنویل، ایلینوی متولد شد. ۱۰ ساله بود که به همراه مادر، خواهر، برادر و پدرخوانده اش به فلوریدا نقل مکان کردند. در دانشگاه آیووا در رشته زبان و فلسفه تحصیل کرد. سپس به شیکاگو رفت و مدتی رادر یک شرکت تبلیغاتی کار کرد. پس از آن به دانشگاه کالیفرنیا، ارواین رفت و در رشته هنرهای زیبا کارشناسی ارشد گرفت. اولین داستانش در ۱۹۹۹ در آیوا ریویو منتشر شد. اولین رمانش با نام آنگاه به پایان رسیدم با اقبال خوانندگان و منتقدان روبرو شد و وی را به عنوان نویسنده ای آینده دار مطرح کرد. این ک...