کتاب رنگ ها

Colors
کد کتاب : 18157
شابک : 978-6004051767
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 86
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب رنگ ها اثر محبوبه میرقدیری

کتاب پیش رو دربردارنده ی یازده داستان کوتاه با عناوین لیمویی، سرخ، سبز، نقره ای و … که همگی نامی از رنگ ها دارند، می باشد و مضمون کلی اکثر آن ها مسائل و مشکلات مربوط به زنان جامعه است.

کتاب رنگ ها

محبوبه میرقدیری
محبوبه میرقدیری (زاده ۱۳۳۷) در اراک نویسنده زن ایرانی است. او در سال ۱۳۵۹ از دانشسرای علوم راهنمایی فارغ‌التحصیل و مشغول تدریس شد. نخستین مجموعه داستانی او به نام شناس، کاندیدای کتاب سال ۱۳۷۹ شد. از جمله آثار داستانی می‌توان به مجموعه‌های خانه آرا و روی لبهاشان خنده بود اشاره کرد. رمان و دیگران از دیگر آثار اوست که در سال ۱۳۸۵ برنده جایزه ادبی مهرگان ادب شد. پیش از آن رمان پولک سرخ و مجموعه داستان‌های روی لبهاشان خنده بود و یک شب دیگر نیز نامزد دریافت جایزه مهرگان بودند. م...
قسمت هایی از کتاب رنگ ها (لذت متن)
فاطی گفته است : «ما چند بار ازش پرسیدیم خبری شده؟ آخر یک جوری شده بود. با خودش حرف می زد، می خندید، بلند نه ها، لبخند می زد، یک جور خاص، با ناز، مثل دخترها، یعنی دختر که بود، منظورم این است که مثل دخترهای جوان! ظاهرش هم فرق کرده بود. موهایش را می بافت، با روبان زرد. خانم رحمتی یک بار بهش گفت: یاد محصلی ات افتادی؟ برو کوتاه کن، رنگ روشن هم بزن. نسرین گفت: مگر مشکی خوب نیست؟ من گفتم برای ماها روشن بهتر است، سفید هارا می پوشاند. نسرین اهمیت نمی داد. به حرف های خانم رحمتی و به حرف های خود من و خیلی های دیگر. آخر من هم…» می خندد. «یک بار بهش گفتم: این جوراب ها چیه می پوشی؟ رو مچ جوراب ستاره های رنگی بود. از این جوراب های ساقه کوتاه که دخترهای محصل می پوشند. گفت: قشنگه، دوست دارم. جواب می داد! نسرینی که اهل حرف زدن نبود تا چه رسد به جواب دادن، قشنگ جواب همه را می داد و همۀ بخش مات مانده بودند به سر و لباس و روبان زردش و خودش عین خیالش نبود.