کتاب چیستی تکامل

What Evolution Is
کد کتاب : 16647
مترجم :
شابک : 978-9641852643
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 432
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

تکامل چیست؟
What Evolution Is
کد کتاب : 18185
مترجم :
شابک : 978-6009753727
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 480
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چیستی تکامل اثر ارنست مایر

تقریبا یک قرن و نیم بعد از کتاب "منشا گونه ها" ، بنای علوم تکاملی هنوز بر پایه ای که داروین بنا نهاده استوار است. "ارنست مایر" که از پیشگامان استفاده از ژنتیک مدرن برای گسترش این علم است ، خوانندگان خود را از طریق کل ساختار تکاملی ، از دیرینه شناسی گرفته تا گاه نگاری کروموزومی راهنمایی می کند. اما آنچه شاید بیشتر متخصصان را غافلگیر کند، تحقیقات اخیر نیست، بلکه دوام حیرت انگیز نظریه ی اصلی داروین است. در واقع برای اکثر خوانندگان دانستن این امر جالب خواهد بود که نظریه داروین - ترکیبی از 5 نظریه - در انقلاب دوم داروین در دهه 1940 ، هنگامی که دانشمندان سرانجام ناپیوستگی های تکاملی را به نفع تغییر تدریجی در جمعیت های زیاد رد کردند ، مورد پذیرش کامل قرار گرفت. از آن انقلاب دیرهنگام دوم ، زیست شناسان ابزارهای قدرتمند جدیدی را برای جستجوی تحولات تکاملی در سطح مولکولی بدست آورده اند. اما با وجود قدرت تبیینی و ماندگار داروینیسم ، "ارنست مایر" هنوز با اسرار سرسختانه ای روبرو می شود: به عنوان مثال ، چرا فسیل های زنده (مانند خرچنگ نعل اسبی) تکامل نمی یابند؟ و چگونه هوش بالا و نوع دوستی ایده آلیستی در میان آن موجودات عجیب به نام انسان ظاهر شد؟
"چیستی تکامل" یک دفاع جانانه از توضیحات داروینی در مورد زیست شناسی و راهنمایی زیبا درباره تکامل برای عموم خوانندگان در بردارد؛ کتاب "چیستی تکامل" مخاطبان مختلفی را در ذهن دارد: دانشمندان و غیردانشمندان که تفکر تکاملی را می پذیرند اما دقیقا نمی دانند چگونه کار می کند و همچنین آنانی که تکامل را می پذیرند اما از صحت توضیحات داروینی مطمئن نیستند. "ارنست مایر "با وضوح کمیابی سوالات را در قلب تکامل مطرح می کند - مدارک تکامل روی زمین چیست؟ منشأ و نقش تنوع ارگانیک چیست؟ -و با زبانی تازه و غیرتکنیکی توصیف می کند که چگونه جستجوی پاسخ در طول سالها راه حل هایی برای چالش برانگیزترین مشکلات مطرح شده توسط نظریه تکامل ارائه داده است. در بخش تحریک آمیز نهایی ، "ارنست مایر" اظهار داشته که چگونه درک بهتر ما از تکامل بر دیدگاه ها و ارزش های انسان مدرن تأثیر گذاشته است.

کتاب چیستی تکامل

ارنست مایر
اِرنست والتر مایر (به انگلیسی: Ernst Walter Mayr) (زاده ۵ ژوئن ۱۹۰۴ - درگذشته ۳ فوریه ۲۰۰۵) زیست‌شناس آمریکایی آلمانی‌تبار است که برای آثارش در زمینه آرایه‌شناسی پرندگان، ژنتیک جمعیتی و فرگشت (تکامل) مشهور است. به عنوان یکی از زیست‌شناسان برجسته دنیا، او را گاه «چارلز داروین سده بیستم میلادی» خوانده‌اند. مایر در ۱۹۹۹ موفق به دریافت جایزه کرافورد زیست‌شناسی شد.مایر دو سال پس از دریافت مدرک دکترای خویش در رشته پرنده‌شناسی از دانشگاه برلین (۱۹۲۶ میل...
نکوداشت های کتاب چیستی تکامل
Elegant prose and the sheer pleasure of so many enthralling facts...studying the fossil record has rarely been so enthralling.
نثر زیبا و لذت خالص دانستن حقایق مفتون کننده ی فراوان؛ مطالعه پرونده های فسیلی به ندرت تا این حد جذاب بوده است.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Clear, comprehensive, and very informative...This significant contribution to science will be of enormous value to anyone interested in evolution.
واضح ، جامع و بسیار آموزنده ... این اثر چشمگیر در علم برای هر کسی که به تکامل علاقه دارد بسیار ارزشمند خواهد بود.
Library Journal Library Journal

The general reader will find no better guide to evolutionary thought.
عموم خوانندگان هیچ راهنمای بهتری برای تفکر تکاملی نخواهند یافت.
Booklist Booklist

Advanced students of the life sciences, as well as readers looking for a survey of current evolutionary theory, will find Mayr's book a useful companion.
دانشجویان تخصصی علوم زیستی و همچنین خوانندگانی که به دنبال بررسی نظریه تکامل فعلی هستند ، کتاب مایر را همراهی مفید می دانند.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب چیستی تکامل (لذت متن)
نخستین بارقه های شیوع این آگاهی که جهان آن چنان که داستان پیدایش می گوید ایستا ( ۷۶) نیست بلکه در حال تکامل است را می توان در قرن هجدهم پی گرفت. نهایتا این باور به وجود آمد که نردبان ایستا را می توان به یک پله برقی زیستی تبدیل کرد که از موجودات پست تر به موجودات عالی تر و در نهایت به انسان می انجامد. همان گونه که تغییرات تدریجی در رشدونمو یک موجود زنده از تخمک لقاح یافته ( ۷۷) به فرد کاملا بالغ منجر می شود، جهان آلی ( ۷۸) هم به منزله ی یک کلیت، از ساده ترین موجودات به سوی موجودات پیچیده تر و در اوج آن به سوی انسان حرکت می کند. لامارک، طبیعی دان فرانسوی، اولین نویسنده ای بود که این ایده را مفصلا شرح داد. واژه ی تکامل را ابتدا چارلز بونت ( ۷۹) در مورد رشدونمو تخم به کار برد و سپس این واژه به رشدونمو جهان زنده تعمیم داده شد. گفته می شد تکامل شامل تغییرات از ساده به پیچیده و از پست به عالی است. درواقع تکامل همان تغییر، منتها تغییری جهت دار بود. در آن سال ها چنین اظهار می شد که تکاملْ تغییری است به سمت کمال و نه تغییری چرخه ای همچون فصل های سال یا تغییرات نامنظمی مانند دوره های یخبندان یا تغییرات آب و هوا. اما واقعا در این تغییرات مداوم جهان آلی چه اتفاقی می افتد؟ این پرسش در ابتدا کاملا بحث برانگیز بود، هرچند داروین پیش از این جواب آن را می دانست. نهایتا طی تلفیق تکاملی ( ۸۰) توافقی حاصل شد: « تکامل تغییر در ویژگی های جمعیت موجودات زنده در طول زمان است. » به عبارت دیگر، جمعیت به اصطلاح واحد تکاملی ( ۸۱) است. هرچند ژن ها، افراد و گونه ها نیز نقشی بر عهده دارند اما این تغییر در جمعیت است که تکامل موجودات زنده را مشخص می کند. گاه ادعا می شود که تکامل با ایجاد نظم، با قانون آنتروپی فیزیک در تضاد است؛ قانونی که بر اساس آن تغییرات تکاملی باید به افزایش بی نظمی بینجامد. درواقع تزاحمی در کار نیست زیرا قانون آنتروپی فقط در مورد سیستم های بسته ( ۸۲) صادق است حال آن که تکامل گونه های موجودات زنده در یک سیستم باز ( ۸۳) رخ می دهد که در آن موجودات می توانند آنتروپی خود را به هزینه ی محیط کاهش دهند و خورشید درون داد پیوسته ای از انرژی را فراهم می کند.