کتاب عهد عتیق (جلد اول)

Ahd-e Atigh
کتاب های شریعت یا تورات
کد کتاب : 18219
مترجم :
شابک : 978-9643639426
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 808
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عهد عتیق (جلد اول) اثر مجموعه ی نویسندگان

عهد عتیق یا عهد قدیم یا تنخ کتاب مقدس یهودیان است که مسیحیان نیز آن را پذیرفته و به عنوان بخش اول از دو بخش کتاب مقدس قرار داده اند. عهد عتیق نامی است که مسیحیان در مقابل عهد جدید به این کتاب داده اند؛ اما یهودیان به کتاب مقدس خود تنخ می گویند که شامل تورات (پنج کتاب اول تنخ) به علاوهٔ کتابهای پیامبران است.
نسخه های کنونی تنخ از ۳۹ کتاب تشکیل شده اند؛ ترتیب این کتاب ها در نسخه های یهودی و مسیحی با هم تفاوت دارد؛ مسیحیان علاوه بر این، ۷ کتاب دیگر را هم در زمرهٔ کتاب های عهد عتیق وارد کرده بودند اما یهودیان آن کتب را اپوکریفا می نامیدند و نامعتبر می دانستند. مارتین لوتر رهبر نهضت پروتستان در الهامی بودن این کتاب ها تردید کرد و آن ها را از عهد عتیق خارج کرد، اما فرقه های کاتولیک و ارتدوکس همچنان این کتب را معتبر می دانند و همراه با عهد عتیق به چاپ می رسانند.
اصطلاح عهد عتیق از نظر مسیحیان، ناظر به پیمانی است که خدا با پیامبران پیش از عیسی بسته بود. در این پیمان نجات بشر (یا مرتبه ای از آن) با وعده و وعید، قانون و شریعت به دست می آید، در حالی که در عهد جدید نجات از طریق محبت حاصل می شود.
می دانیم که عهد عتیق، در یک زمان معین، و توسط شخصی معین تنظیم نیافته بلکه، مجموعهٔ اسفار آن توسط اشخاص گوناگون، در دوران های گوناگون نگارش شده است. نخستین سفر از این اسفار را سفر عاموس و آخرین آن ها را سفر دانیال دانسته اند. سفر نخستین چنان که گفته اند در سال ۷۵۰ پیش از میلاد و سفر آخرین در قرن دوم پیش از میلاد نوشته شده است.
ترجمه ی کتاب عهد عتیق در چهار جلد منتشر شده است. جلد اول این مجموعه با نام کتاب های شریعت یا تورات به چاپ رسیده است. این کتاب مطالبی چون فهرست کتاب های مقدس عبرانی و یونانی، کتاب مقدس اورشلیم، علامت های اختصاری و سایر نشانه ها و درآمدی بر کتاب مقدس و عهد عتیق را در بر می گیرد؛ و موضوعاتی مانند مقدمه تورات، پیدایش، خروج، لاویان، اعداد و تثنیه را به خوبی برای مخاطب باز می کند. این کتاب برای مخاطبینی که با عهد عتیق هیچ آشنایی ای ندارند به دلیل توضیحات جامع و کاملش در مقدمه، بسیار مناسب می باشد. این کتاب را پیروز سیار ترجمه کرده است. کتاب عهد عتیق (جلد اول) توسط نشر هرمس منتشر شده است.

کتاب عهد عتیق (جلد اول)

دسته بندی های کتاب عهد عتیق (جلد اول)