کتاب معبد سپیده دم

The Temple of Dawn
کد کتاب : 18256
مترجم :
شابک : 978-6003760530
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 527
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب معبد سپیده دم اثر یوکیو میشیما

معبد سپیده دم سومین رمان در کتاب چهارگانه دریای حاصلخیزی است که توسط نویسنده ژاپنی یوکیو می شیما نوشته شده است. برای همین ، مانند دیگر رمان های این مجموعه ، میشیما به مکان های مختلفی سفر کرد تا در مورد همه چیز تحقیق کند ، از جمله وات آرون در بانکوک تایلند.
در این کتاب از مجموعه، شیگکونی هوندا به دنبال کردن تناسخ پی در پی کیوکی ماتسوگه ، دوست دوران کودکی خود ادامه می دهد. وکیل هوندا در یک سفر کاری به تایلند می رود و با دختر جوانی روبرو می شود که به اعتقاد او دومین تناسخ دوست مدرسه اش است. یازده سال بعد او برای تحصیل به ژاپن سفر می کند و او به امید آن که چیزهای بیشتری درباره ی او بفهمد با او دوست می شود. داستان اصلی بین سالهای 1941 و 1952 اتفاق می افتد. آخرین فصل در سال 1967 است.
در فصل اول از رمان در سال 1941 ، شیگکونی هوندا به عنوان مشاور حقوقی محصولات Itui در پرونده ای که مربوط به محموله ای خراب از داروهای تب بر بود ، به بانکوک فرستاده می شود. او از سفر خود استفاده می کند تا آنجا که می تواند تایلند را ببیند. وی پس از گشت و گذار در بسیاری از بناهای بزرگ ، از معبد سپیده دم دیدن می کند و عمیقا تحت تأثیر معماری مجلل آن قرار می گیرد ، که برای وکیل هوشیار نشان دهنده "حالتی طلایی" ، احساس مجلل ضد عقل گرایی و "فرار مداوم از هر سیستم منطقی سازمان یافته" است. سپس یک یک جلسه ی کوتاه با پرنسس هفت ساله برای او ترتیب داده میشود ،دختری که ادعا می کند تناسخ یک پسر ژاپنی است و همین باعث خجالت نزدیکانش شده تا حدی که او را در کاخ روزت حبس می کنند و ...

کتاب معبد سپیده دم

یوکیو میشیما
یوکیو میشیما، زاده ی ۱۴ ژانویه ی ۱۹۲۵ و درگذشته ی ۲۵ نوامبر ۱۹۷۰، نویسنده، شاعر، نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردانی ژاپنی است که سه بار نامزد دریافت جایزه ی نوبل ادبیات شد و یکی از بزرگترین نویسندگان سده ی بیستم ژاپن به شمار می رود. آثار او، ترکیبی از زیبایی شناسی مدرن و سنتی است که با شکستن مرزهای فرهنگی، بر جنسیت، مرگ و تغییرات سیاسی تأکید می کند. میشیما همچنین به خاطر خودکشی به روش هاراکیری مشهور است. او در کنار نویسندگی و سرودن شعر، در چند فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.
نکوداشت های کتاب معبد سپیده دم
Surpassingly chilling, subtle and original.
فوق العاده جذاب ، ظریف و اصل.
 New York Times New York Times

shines ever more obviously as one of the great works of the last century.
به وضوح به عنوان یکی از آثار بزرگ قرن گذشته می درخشد.
William Vollman

قسمت هایی از کتاب معبد سپیده دم (لذت متن)
هوندا پس از شنیدن داستان شاهزاده کوچک نگون بخت دیوانه، درصدد برنیامد تا با او دیداری داشته باشد. او می دانست که شاهزاده خانم مثل معبد طلایی کوچک درخشان همواره در دسترس است. و احساس می کرد شاهزاده مثل معابدی که هرگز از جای خودشان تکان نمی خورند و به جایی فرار نمی کنند، پیوسته آنجا خواهد ماند. به طور قطع در این کشور جنون مانند معماری و یا یکنواختی آن است، با آن رقص های زیبا و برازنده که به سمت شکوه و جلال جاویدان می رود. با خود اندیشید که یک روز دیگر، وقتی روحیه و خلق و خوی اش عوض شد، درخواست ملاقات خواهد کرد. شاید این تعلل و طفره رفتن بخشی از تجربه بی حوصلگی حضور در منطقه گرمسیری و در بخشی از سال های پیشرفت اش بود. حالا دیگر موهایش جوگندمی شده و خوشبختانه نیروی بینایی اش فقط کاهش اندکی پیدا کرده اگرچه از دوران کودکی نزدیک بین بوده است. او هنوز بدون استفاده از عینک ته استکانی پیرمردها می توانست خوب ببیند و کارهایش را پیش ببرد