کتاب نقد چیست؟ و پرورش خود

Qu’est-ce que la critique?
کد کتاب : 18262
مترجم :

شابک : 978-9641856269
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2015
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب نقد چیست؟ و پرورش خود اثر میشل فوکو

در تاریخ ۲۷ مه ۱۹۷۸، میشل فوکو در یک سخنرانی در انجمن فلسفه فرانسوی حضور دارد و بر اساس پاسخ کانت به سوال "روشن‌نگری چیست؟" (۱۷۸۴)، تعریفی از نقد ارائه می‌دهد. او نقد را به عنوان یک رویکرد اخلاقی-سیاسی تحت عنوان "خواست این‌همه حکومت نشدن" تعریف می‌کند. همچنین، ترجمه‌ای از این سخنرانی فوکو با عنوان "پرورش خود" در دسترس است که در کتاب حاضر در دسترس است.

در تاریخ ۱۲ آوریل ۱۹۸۳، فوکو این سخنرانی را در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی ایراد می‌کند. در این سخنرانی، او به تعریف خود از هستی‌شناسی تاریخی خود و ارتباط آن با تأملات خود درباره روشن‌نگری و تحلیل‌هایش درباره یونان و روم باستان می‌پردازد. همچنین، در طول اقامت خود در ایالات متحده، فوکو در سه جلسه پرسش و پاسخ شرکت می‌کند و به سوالات حاضرین در مورد سخنرانی‌هایش و همچنین مسیر فلسفی خود پاسخ می‌دهد. گزارش این جلسات نیز در کتابی که در دسترس است، آمده است.

کتاب نقد چیست؟ و پرورش خود

میشل فوکو
پل میشل فوکو، زاده ی ۱۵ اکتبر ۱۹۲۶ و درگذشته ی ۲۴ ژوئن ۱۹۸۴، فیلسوف، تاریخ دان و متفکر معاصر فرانسوی و واضع اصطلاح «انسان گرایی ضد اومانیستی» است.وی، فرزند «آن مالاپار» و جراح متمول «پل فوکو» بود که در ۱۵ اکتبر ۱۹۲۶ در ناحیه سنت موار پواتیه فرانسه به دنیا آمد. بعدها اسم خود را به میشل فوکو تغییر داد. او صاحب کرسی «تاریخ نظام های فکری» در کالج دو فرانس بود و در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی تدریس کرد.به خاطر نظریات عمیق و دیدگاه انقلابی درباره ی جامعه، سیاست و تار...