کتاب مطالعات فرهنگی درباره ی فرهنگ عامه

Cultural Studies and the Study of Popular Culture
  • 112,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: آگه آگه
    نویسنده:
کد کتاب : 18459
مترجم :
شابک : 978-9643291525
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مطالعات فرهنگی درباره ی فرهنگ عامه اثر جان استوری

ویرایش جدید و به روز شده ی این مقدمه ی پرفروش در زمینه ی مطالعه ی فرهنگ عامه ی معاصر.
این کتاب مقدمه ای در دسترس برای دامنه ی نظریه ها و روش هایی است که برای مطالعه فرهنگ عامه ی معاصر استفاده شده است. علاوه بر این ،کتاب از طریق بحث در مورد تأثیرگذارترین رویکردها ، نقشه ای از توسعه ی مطالعات فرهنگی نیز ارائه می دهد. در هر سری از مطالعات موردی سازمان یافته ، هر فصل بر شکل متفاوتی از رسانه متمرکز شده است و مروری اساسی بر روش شناسی مطالعه ی واقعی فرهنگ عامه را ارائه می دهد. فصل های جداگانه موضوعاتی مانند تلویزیون ، داستان ، فیلم ، روزنامه ها و مجلات ، موسیقی محبوب ، مصرف (تلویزیون ، فرهنگ هواداران و خرید) و فرهنگ جهانی سازی را پوشش می دهد. برای دانشجویان تازه وارد ، این کتاب نظریه ها و روش های فوری قابل استفاده را ارائه می دهد ؛ برای کسانی که با رویه ها و سیاست های مطالعات فرهنگی بیشتر آشنا هستند ، این کتاب یک مرور مختصر و قابل دسترسی را ارائه می دهد. چاپ سوم تجدید نظر ، بازنویسی و گسترش یافته است ، از جمله ی این تغییر ها این است که کتابشناسی اصلاح شده و به روز شده است. به طور دقیق تر ، این کتاب اکنون شامل بخشهای جدیدی در مورد رسانه های چاپی و مشاهیر ، جوامع موجود در فضای مجازی و پست اسکریپت در مورد مدار فرهنگ است.
کتاب مطالعات فرهنگی درباره ی فرهنگ عامه را حسین پاینده ترجمه کرده است. این کتاب را نشر آگه ترجمه کرده است.

کتاب مطالعات فرهنگی درباره ی فرهنگ عامه

جان استوری
جان استوری متولد 22 آوریل 1947 ، استاد برجسته مطالعات فرهنگی در مرکز تحقیقات رسانه ای و مطالعات فرهنگی در دانشگاه ساندرلند انگلیس و استاد کرسی برنامه دانشجویی چانجیانگ در مرکز مطالعات فرهنگی تطبیقی ​​، دانشگاه شانگشی چین است. وی بیست و شش کتاب در همین زمینه ها منتشر کرده است.
دسته بندی های کتاب مطالعات فرهنگی درباره ی فرهنگ عامه
قسمت هایی از کتاب مطالعات فرهنگی درباره ی فرهنگ عامه (لذت متن)
اگر بخواهیم مقطعی زمانی را مشخص کنیم که مطالعات فرهنگی نخستین بار از بطن لیویسیسیم چپ و انواع «بدبینانه ی» مارکسیسم و الگوهای ارتباط عمومی در آمریکا و فرهنگ گرایی و ساختارگرایی ظهور کرد و بنیان نهاده شد، آنگاه می توانیم بگوییم که آن مقطع احتمالا زمان انتشار مقاله ی استوارت هال با عنوان هرمزگذاری و رمزگشایی در گفتمان تلویزیون» (هال ۱۹۸۰؛ چاپ اول در سال ۱۹۷۳) است.

به بیان دیگر، ساده پندارانه است اگر تصور کنیم که معانی و پیام های گوناگون «انتقال می یابند»؛ در واقع، این معانی و پیام ها همواره تولید می شوند: نخست رهرکدام آن ها را از ساختمایه های «خام » زندگی روزمره می سازد؛ سپس مخاطبان آنها را با توجه به جایگاه شان در سایر گفتمان ها (مجددأ )تولید میکنند هر یک از این برهه ها (در فرایند تولید و بازتولید معنا)، «معین» است یعنی در شرایطی که خود برای تولید معنا ایجاد کرده است عمل می کند.