کتاب کتاب های ممنوع

Literature Suppressed on Political Grounds
سرگذشت رمان های ممنوع شده به دلایل سیاسی در آمریکا و جهان
کد کتاب : 18484
مترجم :

شابک : 978-6004363891
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 459
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب های ممنوع اثر نیکولاس جی کارولایدز

حکایت تلخ و شیرین سانسور کتاب در جهان!

اگر نگاهی به سیاهه کتاب هایی که در سال های دور و نزدیک در کشورهای مختلف با سانسور روبه رو شده اند بینداریم شگفت زده خواهیم شد، به خصوص که در میان آنها شاهکارهای بزرگی دیده می شوند، از خوشه های خشم بگیرید تا قلعه حیوانات، اولیس و سالار مگس ها، پرتغال کوکی و حتی بر باد رفته و خیلی از کتاب های دیگر.

مجموعه دو جلدی «کتاب های ممنوع» که به همت نشر علمی و فرهنگی و با ترجمه محسن حنیف و طاهره رضایی منتشر شده در نگاه نخست از این جهت اثر درخور اعتنایی است که می تواند با ارائه تصویری از سانسور در دیگر کشورها و شرح چرایی آن و نحوه اتفاق افتادنش به درک ما تا اندازه زیادی کمک کند تا نگاهی تعدیل یافته نسبت به واقعیت این مهم در سراسر جهان داشته باشیم تا از این رهگذر بخش های معقول و یا نامعقول این مسئله را در کشور خود بهتر دریابیم.

پیشینه ممیزی در جهان همسنگ تاریخ مکتوب بشری است و مجادله بر سر فواید و مضرات ادبیات و نقش آن در تحقق آرمانشهر تا امروز ادامه داشته است، اما این مجادلات نه تنها بشر را به آرمانشهر رهنمون نساخته که گاه طعم حیات اندوهگین در کابوس آباد را نیز به او چشانده است. در آمریکا و دیگر کشورهای جهان علاوه بر محدودیه های ناشی از ضوابط قانونی، بسیاری از آثار تحت تاثیر گروه های مختلف نیز ممنوع می شوند که در میان آنها آثاری در سبک رمان، زندگینامه، کتاب کودک، رساله مذهبی و فلسفی، لغت نامه، دفتر شعر و... نیز وجود دارد.

کتاب کتاب های ممنوع