کتاب لذت فهمیدن

The Pleasure of Finding Things Out
کد کتاب : 18507
مترجم :
شابک : 978-9649145198
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 268
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب لذت فهمیدن اثر ریچارد فاینمن


این مجموعه از دانشمند و برنده ی جایزه صلح نوبل، دستاوردهای مردی را برجسته می کند که حرفه اش درک جهان از الکترودینامیک کوانتومی را تغییر داد.
کتاب لذت فهمیدن گنجینه ای باشکوه از بهترین آثار کوتاه ریچارد پی فاینمن است - از مصاحبه ها و سخنرانی ها گرفته تا گفت و گو ها و مقالات چاپی. این کتاب مجموعه ای گسترده و جامع است که نمایی صمیمی و جذاب از زندگی در علم را ارائه می دهد - زندگی ای که مانند هیچ زندگی دیگری نیست. از نشخوار فکری او درباره علم در فرهنگ ما گرفته تا سخنرانی او برای دریافت جایزه نوبل، این کتاب هر علاقه‌مند به دنیای ایده‌ها را مجذوب خود خواهد کرد.
در بخشی از کتاب آمده است:
" دوستی دارم که هنرمند است و امیرگاهی دیدگاهی دارد که من آن را نمی پذیرم. گلی بر می دارد و می گوید« بیا ببین که چقدر زیباست» و من هم می پذیرم. اما او خواهد گفت« من که هنرمند هستم می توانم ببینم که گل چقدر زیباست. اما تو که دانشمند هستی اونو تکه پاره می کنی و زیبایی اونو از بین می بری.» به گمانم او دیوانه باشد.
قبل از هر چیز، به اعتقاد من زیبایی که او می بیند همه می بینند و من هم همین طور، هر چند ممکن است من حسن زیباشناختی او را نداشته باشم اما می توانم زیبایی گل را تحسین کنم. من به مراتب بیشتر از آنچه او در گل می بیند می بینم. من به یاخته های درون گل می اندیشم که آنها هم زیبا هستند. زیبایی تنها در ابعاد یک سانتی متر خلاصه نشده است بلکه در ابعاد کوچکتر نیز زیبایی هست."

کتاب لذت فهمیدن

ریچارد فاینمن
ریچارد فیلیپس فاینمن (به انگلیسی: Richard Phillips Feynman) (زاده ۱۱ مه ۱۹۱۸، نیویورک - درگذشته ۱۵ فوریه ۱۹۸۸، کالیفرنیا) از تأثیرگذارترین فیزیکدان‌های آمریکایی قرن بیستم بود. او در گسترش نظریه الکترودینامیک کوانتومی سهم مهمی داشت و از دانشمندان پروژه منهتن بود. پروژه‌ای که به ساخت نخستین بمب اتمی انجامید. بعدها او یکی از اعضای کمیسیون راجرز بود که از سوی رئیس‌جمهور ایالات متحده وظیفه بررسی واقعهٔ انفجار فضاپیمای چلنجر را بر عهده داشت. در سال ۱۹۶۵ فاینمن به دلیل پژوهش‌هایش...
دسته بندی های کتاب لذت فهمیدن