کتاب بزهکاران

Crush
(همه با ظاهری معصوم)
کد کتاب : 18560
مترجم :
شابک : 978-6006732411
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 146
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1959
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب بزهکاران اثر فردریک دار

ماجرای این داستان در شهرکی در حومة پاریس روی می دهد: شهرک کارگرنشین لئوپولدویل. محله ای در آن سوی خط آهن، با خانه هایی محقر و بی قواره که در کنار هم ردیف شده اند. محله در احاطة دودکش های کارخانه هاست که ابرهای ضخیمی از دود درست می کنند و بر محله می افکنند. قهرمان و راوی داستان، دختر جوان کارگری است که می خواهد محیط کار و زندگی و آیندة محتوم خود را تغییر دهد. او با ترفندی به خانة یک زوج امریکایی راه می یابد و مستخدم آن جا می شود.
مرد امریکایی مستشار نظامی است و در مأموریت خود در فرانسه، صاحب خانه و زندگی مرفهی است. ورود لوئز به خانة رولان ها سرآغاز ماجراهایی است که عواقب وخیمی برای زوج امریکایی و نیز دختر جوان در پی دارد.
فردریک دار در این کتاب جلوة دیگری از مهارت و استادی خود را در ترسیم شخصیت های داستانی پیچیده و چندوجهی و در ضمن باورپذیر نشان داده است. لوئیز در روایتی حق به جانب از زندگیش و در مقام دختری چشم و گوش بسته و ساده دل، به تدریج چشمه هایی از خود نشان می دهد که برای خواننده نامنتظر است.
با پیشروی داستان، خواننده به تردید می افتد که آیا این شخصیت معصوم را نباید یک بزهکار خطرناک دانست!؟ در صفحات پایانی، شخصیت لوئیز میان «بزهکاری» و «حماقت» در نوسان است و خوانندگان کتاب، بسته به دیدگاه خاص خود، می توانند به قضاوت هایی متفاوت برسند.

کتاب بزهکاران

فردریک دار
فردریک دار (به فرانسوی: Frédéric Dard) رمان‌نویس قرن بیستم میلادی اهل فرانسه بود.