کتاب رختکن کودکی

Vestiaire de l'enfance
«کمد دوران کودکی»
کد کتاب : 1872
مترجم : سهراب کریمی
شابک : 978-600367162-1
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

کمد دوران کودکی
Vestiaire de l'enfance
کد کتاب : 3525
مترجم : مهران ترابیان
شابک : 9786003261884
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 136
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب رختکن کودکی اثر پاتریک مودیانو

کتاب رختکن کودکی برای اولین بار در سال 1989 وارد بازار نشر گردید. در این کتاب جیمی سارانو در رادیو کار می کند. او آدمی است که دیگر لذتی از زندگی نمی برد و بی خیال امروز و فردا شده است روزی با دختری آشنا می شود و این دختر او را گاه و بی گاه به گذشته می برد و ماجرای عشق قدیمی اش به یک هنرپیشه را برای او تداعی می کند. در این یادآوری ها پازل زندگی جیمی کم کم برای خواننده تکمیل می شود.
آدم ها در قصه های مودیانو معمولا بدون خانواده و در نتیجه خیلی تنها هستند. از گذشته فرار می کنند و دلبسته امروز و فردا نمی شوند. پاتریک مودیانو که دقیقا پس از جنگ جهانی دوم متولد شده است، یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین نویسندگان فرانسوی نسل خویش است. آثار مودیانو که مخاطبین فراوان و وفاداری در سرتاسر دنیا پیدا کرده، به طور مستقیم با دوران اشغال پاریس از طرف نازی ها پیوند خورده است. رمان های مودیانو در جوی از ابهام، تردید و دودلی اتفاق می افتند که موجودات و اشیا به طور عمیقی آشفته و سردرگم اند. مضامین اصلی و محوری نوشته های او عبارت اند از یاد و خاطره، فراموشی، احساس گناه، زمان، هویت دوگانه که متأثر از فضای حاکم بر پاریس در دوران اشغال از طرف آلمانی ها یعنی سال های بین ۱۹۴۰ تا سال ۱۹۴۴ است.

کتاب رختکن کودکی


ویژگی های کتاب رختکن کودکی

مودیانو برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال 2014

پاتریک مودیانو
مودیانو از مادری بلژیکی و پدری یهودی اهل ایتالیا در سال ۱۹۴۵ به دنیا آمده است. وی از چهره های نوجوی ادبیات مدرن فرانسه شناخته میشود که آثارش هم تحسین منتقدان ادبی را برانگیخته و هم خوانندگان فراوان دارد. مودیانو از نویسندگان پرکار به شمار می رود و برخی از کارهای او به فیلم نیز برگشته است. جایزه ی بزرگ آکادمی فرانسه برای ادبیات در سال ۱۹۷۲ نصیب وی شد. در سال ۱۹۷۸، جایزه ی معتبر فرانسوی گنکور را برای رمان خیابان بوتیکهای خاموش دریافت کرد. در سالهای اخیر رمانهای «میدان اتوال»، «در کافه جوانی گمش...