کتاب بر آمدن ترکیه ی اردوغان

The Neoliberal Landscape
کد کتاب : 18725
مترجم : آیدین اخوان اقدم
شابک : 978-9643294106
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 305
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب بر آمدن ترکیه ی اردوغان اثر نشه جان بالکان

هنگامی که حزب عدالت و توسعه (AKP) در سال 2001 تأسیس شد، این حزب در داخل و خارج ترکیه به عنوان یک مدل معجزه مانند از حکمرانی معرفی شد که در آن اسلام و سرمایه داری نئولیبرال دست در دست هم در صلح به سمت تحول اجتماعی، سیاسی و اقتصادی عمل می کردند. از آن زمان تا کنون اتفاقات زیادی در این کشور رخ داده است، اقتدارگرایی تک نفره اردوغان بر اساس اسلام گرایی و ناسیونالیسم فرقه ای حزب عدالت و توسعه به کانون انتقادها تبدیل شده است. با این حال، به نظر می رسد منتقدان، چه در دانشگاه یا روشنفکران، هنوز در مقصر دانستن شبکه های روابط نئولیبرالی که دولت های حزب عدالت و توسعه طی 15 سال گذشته بر ترکیه اعمال کرده اند (در صورت عدم معرفی) ، مردد هستند. ادبیات قابل توجهی در مورد اسلام گرایی ، شکل گیری طبقات و نئولیبرالیسم به طور کلی در ترکیه وجود داشته است، اما این کتاب به طور جامع به هر یک از این پدیده ها نزدیک می شود و یک نقطه ورود قوی برای درک "منظر نئولیبرال" ترکیه به خواننده ارائه می دهد.
اولین انتشار کتاب «بر آمدن ترکیه ی اردوغان» به زبان ترکی بوده است . و بصورت منسجم و به گونه ای ویرایش شده است که با پیگیری خواننده ، آغاز می شود. فصل ها منسجم هستند و و در راستای فصول قبلی خود هستند. از یک بحث متنی در مورد اسلام سیاسی گرفته تا یک بحث نظری در مورد ظهور پایتخت اسلامی و با مطالعات تجربی منسجم ، هر قطعه از این کتاب گام به گام تصویری را نشان می دهد.

کتاب بر آمدن ترکیه ی اردوغان

دسته بندی های کتاب بر آمدن ترکیه ی اردوغان
نکوداشت های کتاب بر آمدن ترکیه ی اردوغان
Balkan and her colleagues offer us a clear and well-documented treatise of the neoliberal globalization of Turkey under the Islamic project within the command of the Justice and Development Party (AKP) – an implicit coalition of diverse Islamic movements… a very timely contribution, not only for its relevance on its depiction of the recent neoliberal era of Turkey, but also on its new conceptualization of the key issues such as ‘middle classes’, ‘Islamic capital’ and informalization. Very timely indeed.
بالکان و همکارانش رساله ای روشن و مستند از جهانی سازی نئولیبرال ترکیه تحت پروژه اسلامی تحت فرماندهی حزب عدالت و توسعه (AKP) - یک ائتلاف ضمنی از جنبش های متنوع اسلامی - به ما ارائه می دهند ، یک کمک بسیار به هنگام، نه فقط به دلیل ارتباط با ترسیم دوران نئولیبرال اخیر ترکیه، بلکه همچنین در مفهوم سازی جدید از موضوعات کلیدی مانند "طبقات متوسط" ، "سرمایه اسلامی" و "اینفورمالیزیشن]اهمال کاری در کار و حوق افراد به خصوص کارگران[" است. واقعا خیلی به هنگام.
Research and Policy on Turkey

قسمت هایی از کتاب بر آمدن ترکیه ی اردوغان (لذت متن)
در سال ۱۹۶۵، با روی کار آمدن حزب عدالت تلاش ها برای مقابله با چپ گراها ابعاد جدیدی پیدا کرد. سلیمان دمیرل، مهندس تحصیل کرده در امریکا که در یک خانواده فقیر روستایی در آناتولی متولد شده بود، سکان حزب عدالت را در سال ۱۹۶۴ به دست گرفت. او قبل از آنکه در سال ۱۹۹۳، رئیس جمهوری ترکیه شود هفت بار به مقام نخست وزیری رسید. همچنین در راستای سیاست های آتاترک اقدامات مختلفی انجام داد، اقداماتی که اردوغان به طور محسوس برخلاف آن رفتار نمود. دمیرل که در سال ۱۹۲۴، در استان ایسپارتا در آناتولیای غربی متولد شد، در دانشکده فنی استانبول درس مهندسی مدنی خواند. او با لهجه روستاییان حرف می زد و به همین دلیل از حمایت روستاییان در حزب عدالت برخوردار بود. با استناد به نظر حسن بولنت قهرمان، دمیرل که یک مسلمان همه جانبه بود، برای ایجاد شرایط مطلوب در ترکیه روی کار آمد. او مدتی در امریکا درس خواند و مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرد و در ضمن در سال ۱۹۵۴ از بورسیه تحصیلی ایزنهاور برخوردار گردید. تجربه او در امریکا در شرایط اوج جنگ سرد سبب شد که به شدت تمایلات امریکایی پیدا کند، طرفدار بازار آزاد شود و در ضمن یک ضد کمونیست گردد.