کتاب شهریار در وال استریت

Shahriar on Wall Street
(سی ایده ی کلیدی از کتاب شهریار ماکیاولی برای تجارت در بازار بورس)
کد کتاب : 18863
شابک : 978-6226573610
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

معرفی کتاب شهریار در وال استریت اثر سلمان امین

"شهریار در وال استریت" از "سلمان امین"، اثری است که در آن "سی ایده ی کلیدی از کتاب شهریار ماکیاولی برای تجارت در بازار بورس" ارائه شده است. "ماکیاولی" که نویسنده ی کتاب مشهور و شناخته شده ی "شهریار" است، در اواسط قرن پانزدهم میلادی بود که بر خلاف میل خودش در خانواده ای متوسط در شهر فلورانس ایتالیا چشم به جهان گشود. در روزگاری که اروپا بعد از زوال امپراتوری روم، حکمرانان نوظهوری را شاهد بود و صاحبان جدید قدرت، بنای سلطنت قدرتمند خود را پایه ریزی می کردند، ایتالیا در وضعیت نامناسبی قرار داشت. کشور پر از آشوب بود و از سرزمین شکوهمند سابق، کشوری تکه تکه بر جا مانده بود. مشاهده ی این وضعیت "ماکیاولی" را بر آن داشت که "شهریار" را به نگارش در آورد و اصول حکمرانی و فرمان روایی را دستور کار آن قرار دهد. "ماکیاولی" بر آن بود تا با نوشتن "شهریار" بار دیگر شکوه ایتالیا را احیا کند و باز هم آن را یکپارچه و قدرتمند ببیند. حالا "سلمان امین"، مهم ترین آرای "ماکیاولی" در زمینه ی اقتصاد را در کتاب "شهریار در وال استریت" به خوانندگان عرضه داشته است.
با وجود اینکه "ماکیاولی" از جمله سیاست مداران بد نام تاریخ و در عین حال در زمره ی مشهورترین آنان است، می توان گفت که در بسیاری از اوقات دیدگاه های او مورد سوء برداشت واقع شده است. علی رغم این بدنامی، او در کتاب "شهریار"، مسائل ارزشمندی همچون آداب حمله و دفاع، تکیه به نیروهای خودی و اجتناب از اعتماد کورکورانه را مطرح نموده است. اکنون با بهره گیری از این مطالب "سلمان امین" در کتاب "شهریار در وال استریت" نظریاتی را مطرح کرده که ممکن است مغایر با آموزه های پیشین مخاطبان باشد. او مسائلی را به زبان می آورد که چندان با باورهای رایج و تبلیغاتی درباره ی بورس و تجارت در آن همسو نیستند اما خواندن آن ها می تواند تضمینی باشد برای اینکه در این زمینه بی گدار به آب نزده و مورد سوءاستفاده قرار نگیرید.

کتاب شهریار در وال استریت

سلمان امین
سلمان امین متولد سال 1363 ، نویسنده‌ی جوان توانمندی که خوب می‌بیند، خوب می‌شنود، خوب فکر می‌کند و خوب می‌نویسد. نویسنده‌ای که تفاوت ادبیات نسل امروز را با با نسل‌های گذشته به‌خوبی درک کرده و حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد. او اعتقاد دارد، برای نویسنده شدن اول باید جوهری باشد.اگر نویسنده نباشی، نمی‌توانی نویسنده بشوی، اما اگر نویسنده باشی، تازه باید شروع کنی به نویسنده شدن. باید تجربه زیست داشته باشی و میان مردم بروی تا توجهت به جزییات زیا...
قسمت هایی از کتاب شهریار در وال استریت (لذت متن)
در دسامبر سال 1944 شاید هیچ کس باور نمی کرد یکی از مخرب ترین و دیوانه وارترین اتفاقات تاریخ بشر که انگار هیچ راهی برای پایان پیشنهاد نمی داد، به همین سادگی تمام شود. هیتلر، سرمست از فتوحات قبلی خود و در اندیشه ی فتح جهان، برخلاف توصیه ی فرماندهان ارشد نظامی اش، نیروهای آلمان نازی را به خاک شوروی فرستاد. سرمای استخوان سیاه کن مسکو نرم نرم بیش تر نیروهای آلمان را از پا درآورد. عملیات بارباروسا به دلیل این رفتار جنون آمیز شکست خورد. هیتلر این جنگ را به نادانی خودش در «شناخت سرزمین» باخت. ماکیاولی در فصل دوازدهم شهریار توصیه می کند «شهریار، علاوه بر آن که باید مردان خود را نظم پذیر و آماده نگه دارد، باید خود نیز پی درپی به شکار برود که خویش را با سختی ها آشنا کند... . این دانایی از دو جهت سودمند است: اول آن که با شناسایی قلمرو خویش برای دفاع بهتر آماده باشد و دوم آن که با مهارت در شناخت و رصد سرزمین خود می تواند هر سرزمین دیگری را که ممکن است به مطالعه ی آن ناچار باشد به راحتی بازشناسد.» فکر کنم متوجه شده اید که قصد دارم از چه چیزی حرف بزنم. می خواهم از مطالعه ی گذشته ی سهام در تحلیل تکنیکال بنویسم. پیشینه ی سهام سرزمینی است که شما قصد فتح آن را دارید؛ پس باید بتوانید آن را به درستی درک کنید. اگر می خواهید بهترین خود را ارائه دهید، باید ابتدا درباره ی آن چه انجام می دهید متقاعد شده باشید. پیش از این هم گفته ام که تفکر انتخاب میان «سهام بد» و «سهام خوب» را کنار بگذارید؛ این سهام ها نیستند که به خوب و بد تقسیم می شوند، معاملات هستند. اگر بتوانید الگوهای تکنیکال را روی یک سهم هضم کنید، روی سهام دیگر هم می توانید. این خطای بزرگی است که به دلیل تفاوت رفتار سهام مختلف فکر کنیم هریک شناسنامه ی خود را دارند.

ماکیاولی در فصل سیزدهم شهریار تحلیل می کند وقتی این نیروها را باهم مقایسه می کنیم، به آسانی می شود تفاوت ها را فهمید. بورجا پس از اتکا به نیروهای خودی روزبه روز بر عظمت خویش افزود و درانتها همه دربرابر شوکت او سر تعظیم فرود آوردند. بعد از حرفهٔ «آموزش همسریابی»، من هیچ کار دیگری را نمی شناسم که به اندازهٔ بازار بورس آموزشگاه و کتاب و استادهای یک شبه که مانند قارچ از زمین سبز می شوند داشته باشد. هرکسی به هر طریقی می خواهد راه را از بی راهه تفکیک کند و درازای دریافت مبالغی پول، مسیر مستقیم به سمت پول دارشدن شما را نشان تان دهد. فرمول این کار ساده است: «ااا! آیا از ضررهای متوالی خسته شده اید؟ آیا بعد از سال ها طفره و تقلا در این بازار هنوز اندر خم یک کوچه اید؟ چه نشسته اید که کارشناسان مجرب ما در چند دوره شما را به همهٔ آرزوهای تان خواهند رساند. سفارشی! تضمینی!» حقیقت تحقیرآمیز این تجارت همین است. اغلب ما دوست نداریم خود را به زحمت بیندازیم که راهی به سمت سیستم پایدار کسب سود پیدا کنیم؛ به همین دلیل، شیفتهٔ آدم هایی می شویم که دوست دارند از این ویژگی ما برای پرکردن جیب خودشان استفاده کنند. کسی که نمی داند دارد چه می کند، دربرابر وعده های دیگران آسیب پذیر است. وجه اشتراک بانمکی میان کسانی که می خواهند آموزش بدهند و آن ها که می خواهند آموزش ببینند وجود دارد: «هر دو گروه کاری را که مدعی آن اند انجام نمی دهند.» راستش این جا نه چیز زیادی برای یاددادن هست، نه موضوع چندانی برای یادگیری وجود دارد. همیشه گفته ام که اصول بنیادین این تجارت، دست بالا، روی پشت وروی یک کاغذ آ چهار جا می شود؛ باقی حرف ها زوائدی اند که بدون این که واقعا لزومی داشته باشند، کار را بیش تر به حاشیه می کشانند و انرژی معامله گران را تحلیل می برند.