کتاب نشانه شناسی

A Theory of Semiotics
کد کتاب : 1898
مترجم :
شابک : 978-9643805043
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب نشانه شناسی اثر اومبرتو اکو

اومبرتو اکو (متولد 5 ژانویه 1932) رمان نویس ،نشانه شناس ، فیلسوف و منتقد ادبی ایتالیایی است.

وی نویسنده چندین رمان پرفروش ، نام گل سرخ ، آونگ فوکو ، جزیره روز قبل و بودولینو است. مجموعه مقاله های وی شامل پنج قطعه اخلاقی ، کانت و پلاتیپوس ، سرندیپیتی ها ، سفرهایی در بیش از واقعیت و نحوه سفر با ماهی قزل آلا و مقاله های دیگر است.

وی همچنین متون دانشگاهی و کتاب های کودک نیز تألیف کرده است.

کتاب نشانه شناسی بر روی مشکلات دوگانه دکترین نشانه ها - ارتباطات و دلالت ها - تمرکز دارد و نظریه ای کاملا اصیل درباره تولید نشانه ها ، از جمله نوع شناسی نشانه ها و شیوه های تولید ارائه می دهد.

این جستار از سوی زبان شناسان بزرگی مورد تایید قرار گرفته است و تا همین امروز به عنوان مرجعی جدید و بسیار مهم در علوم انسانی مورد استفاده محققین قرار گرفته است.
اکو در این کتاب از فلسفه ، زبانشناسی ، جامعه شناسی ، انسان شناسی و زیبایی شناسی استفاده می کند و به طیف گسترده ای از دانش پژوهی اشاره می کند ... و در آخر سوالات جالب بسیاری را برای خوانندگان و محققین ایجاد می کند.

کتاب نشانه شناسی

اومبرتو اکو
اومبرتو اکو، زاده ی ۵ ژانویه ۱۹۳۲ و درگذشته ی ۱۹ فوریه ۲۰۱۶، نشانه شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان نویس ایتالیایی بود. اکو پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه تورینو، در دانشگاه های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد.اومبرتو اکو بیشتر به عنوان رمان نویس معروف است. درحالی که او در وهله ی اول یک نشانه شناس و فلسفه دان است و در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، تنها ۵ رمان نوشته است. وی یکی از مهم ترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر به شمار می ...