کتاب شش سال در میان زنان وحشی آمازون

Amazon Wild Women
کد کتاب : 19002
شابک : 978-9645967985
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 980
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2003
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شش سال در میان زنان وحشی آمازون اثر منوچهر مطیعی

آمازون، این رودخانه ی مشهور و جنگل وسیع اطراف آن با قبایل پر رمز و راز و ناشناخته اش، همواره مکانی جالب توجه برای افراد ماجراجو بوده است. در حاشیه ی این رود قبلیه ای زندگی می کند که جمعیت آن را تماما زنان تشکیل داده اند. آن هم زنانی که در زیبایی بی مثال اند و به همان اندازه جنگجو و خطرناک. آوازه ی این جنگل دهشتناک و این زنان دلفریب و در عین حال مخوف، هر جهانگردی را از آنجا دور نگه می دارد اما داستان "شش سال در میان زنان وحشی آمازون" به نگارش "منوچهر مطیعی" داستان متفاوتی است از مردی که علاوه بر ورود و زندگی کردن به مدت "شش سال در میان زنان وحشی آمازون"، سرانجام باید راهی برای گریز پیدا می کرد.
"شش سال در میان زنان وحشی آمازون" اثری است که "منوچهر مطیعی" آن را بر اساس یادداشت های یک شخص به رشته ی تحریر در آورده است. این فرد که در رشته ی مردم شناسی تحصیل کرده، بعد از فارغ التحصیلی به این نتیجه می رسد که بر خلاف سایر رشته های تحصیلی، برای او شغل چندان مناسبی وجود ندارد. او چند هفته را در پی یافتن کاری مناسب و اندیشیدن درباره ی گزینه هایی که در آینده رو به روی او قرار دارد می گذراند، ولی به نتیجه ای نمی رسد. تا اینکه گردشی با رفقا در کافه ای دورافتاده، او را به این فکر وا می دارد که پی ماجراجویی برود و هرگاه در طلب این زندگی هیجان انگیز، به شهرت و ثروت کافی رسید بازگردد؛ بنابراین نخستین بارقه های ماجراجویی و سفر، از اینجا در ذهن و فکر او شکل می گیرد و در نتیجه ی آن به گذران زندگی به مدت "شش سال در میان زنان وحشی آمازون" منجر می شود.

کتاب شش سال در میان زنان وحشی آمازون

منوچهر مطیعی
منوچهر مطیعی (آذر ۱۳۰۴–۱۱ مهر ۱۳۷۶) مترجم، داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران است.به سال ۱۳۰۴ در خیابان ناصرخسرو تهران در خانواده ای متوسط پا به عرصهٔ وجود گذارد، به مدرسه نظام رفت و دانشکده افسری را به سبب علاقه به ادبیات نیمه تمام رها کرد و نویسندگی را آغاز نمود. نخستین کتاب داستان او با عنوان «گل آقا» در هفده سالگی اش منتشر شد و همین امر وی را به کارش بیشتر علاقه‌مند ساخت. در دهه ۱۳۲۰ به مطبوعات راه یافت و با نوشتن داستان و پاورقی راه آینده خود را یاف...
دسته بندی های کتاب شش سال در میان زنان وحشی آمازون
قسمت هایی از کتاب شش سال در میان زنان وحشی آمازون (لذت متن)
یک شب با چند تن از دوستانم به یک کافه کهنه دور افتاده رفتیم . آنجا میخانه تنگ و تاریکی بود که ماجراجویان و دریانوردان و سیاحان را می پذیرفت و سالن آنکه سقفی کوتاه و فضایی دود آلود داشت ، مملو از همین قبیل مردم بود . صورت های کثیف ، سبیل های کلفت ، دست های خشن و پر پینه آنها در من ایجاد وحشت می کرد ولی در ضمن یک نوع احساس آسایش نیز در روحم ایجاد شده بود که از آن لذت می بردم . هم می ترسیدم و هم متلذذ می شدم . ما در گوشه ای نشستیم و مشغول نوشیدن آبجو شدیم ولی من از فکر کردن درباره انتهای پوششی آمازون این مردم ماجراجو که جان خویش را به خاطر تحصیل طلا به خطر می اندازند ، فارغ نمی شدم . فکر می کردم که چه چیز من از آنها کمتر است. آنها دو گوش و دو چشم و دو دست و دو پا دارند و من هم دارای همین چیزها هستم . به اضافه این که اطلاعات کافی درباره ملل و اقوام دارم و هر جا میروم کارهایم با بصیرت و دانایی توأم و همراه است . این افکار اندک اندک در روح من ریشه دوانید تا جایی که به کلی وجودم مسخر این فکر شد که من هم باید مثل این مردم زندگی کنم و از وجود خودم کمال استفاده را ببرم. همه چیز در اختیار دارم . صاحب پول ، زور ، اطلاعات ، تحصیل و از همه مهم تر جوانی هستم. چرا وقت خود را به بطالت بگذارنم.