تمرینی که فقط مختص گردان شهادت بود و صفرخانی بر آن پافشاری می کرد تمرین نظامی نبود؛ شبیه سازی جهنم بود. تا نیروها در میانه عملیات از ترس «گپ» نکنند. گاهی در راهروهای ساختمان گردان می ایستاد و در یکی از اتاقها نارنجک می انداخت انگار ترس بخشی از آموزش بود. در خشم شب یک گروهان را در سینه کش خاکریز می نشاند و به گروهان روبه رو دستور می داد درست مثل شب عملیات آنها را به رگبار ببندند. صف شکنان روایت شکل گیری همین گردان ویژه است.