کتاب در جست و جوی زبان کامل

The Search for the Perfect Language
کد کتاب : 1904
مترجم :
شابک : 978-600618236-0
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 76
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب در جست و جوی زبان کامل اثر اومبرتو اکو

«در جست وجوی زبان کامل» از مجموعه دروس افتتاحیه کلژ دو فرانس، یکی ا زمعتبرترین موسسات دانشگاهی جهان به شمار می رود؛ این دانشگاه در عین حال بیشتر از آنکه دانشگاه باشد، مرکزی است برای گسترش دانش انسانی در پیشرفته ترین و آخرین مراحل تحول و تکامل آن.
این اثر، خطابه امبرتو اکو در دوم اکتبر 1992 و در خصوص پیدایش زبان و به عبارتی در جستجوی زبان کامل است.
نویسنده در این کتاب مطرح کرده است که یکی از نظریه های قابل توجه در باب منشاء زبان را می توان دراثر ابن حزم، (فقیه و طبیب و شاعر و فلسوف اندلسی) یافت؛ به باور او زبان ها نمی توانند با قرارداد بوجود آیند زیرا انسان ها برای وضع قواعد همواره به زبان نخستین نیاز خواهند داشت.بنابراین، در آغاز زبانی خدادادی وجود داشته که از انواع اسم ها و مترادف ها بهره مند بوده است چرا که به کمک این زبان آدم ابوالبشر باید قادر می بود بدون هیچ گونه ابهامی کلیه ایای جهان را نام گذاری کند.همچنین، این زبان باید حامل همه زبان ها باشد.

کتاب در جست و جوی زبان کامل

اومبرتو اکو
اومبرتو اکو، زاده ی ۵ ژانویه ۱۹۳۲ و درگذشته ی ۱۹ فوریه ۲۰۱۶، نشانه شناس، فیلسوف، متخصص قرون وسطی، منتقد ادبی و رمان نویس ایتالیایی بود. اکو پس از گرفتن مدرک دکترا در دانشگاه تورینو، در دانشگاه های میلان، فلورانس، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد.اومبرتو اکو بیشتر به عنوان رمان نویس معروف است. درحالی که او در وهله ی اول یک نشانه شناس و فلسفه دان است و در برابر بیش از ۴۰ کتاب علمی و صدها مقاله، تنها ۵ رمان نوشته است. وی یکی از مهم ترین و پرکارترین اندیشمندان و روشنفکران دنیای معاصر به شمار می ...